• 2
  • 3
2010-01-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Pressac säger ju nåt annat, vilket din idol Groffe så gärna ville visa oss.
[...]
Notera nu att han fortfarande klargör att det ändå kan ha gasat ihjäl människor gaskammaren, för den är fult kapabel till det.

Men, han säger att då det finns spår av Prussian Blue så indikerar det mer att det kan ha varit en avlusningskammare.

[...]

Pressac menar alltså tvärt emot dig/revisionister, att det i gaskammare som använts för att gasa ihjäl människor så är avsaknad av Prussian Blue inget märkligt utan kan vara helt normalt.

Dr Tinnitus

Avsaknad av Prussian Blue i gaskammare som använts för att gasa ihjäl människor menar Pressac är helt normalt, medan då det finns spår av Prussian Blue så indikerar det mer att det kan ha varit en avlusningskammare!!!

Var det det som var problemet?

Citat:
The problem, for there is one, is that the gas chamber presented has all the characteristics of a DELOUSING installation. [...]
http://www.holocaust-history.org/aus...ssac0555.shtml

The gas chamber presented var kanske en kamouflagegaskammare???

Vi ska inte märka att 630 000 kunde gasas spårlöst??

Citat:
"Sur les 830.000 Juifs déportés au camp, 630.000 déclarés inaptes, furent gazés. Ce furent, bien sûr et comme toujours, les plus faibles qui furent éliminés, les enfants, les femmes et les viellards. Selon nos conaissances actuelles et intramuros, Auschwitz coûta 800 000 vies humaines."

Jean- Claude Pressac skriver alltså att 800 000 människor dog i Auschwitz varav 630 000 gasades ihjäl.
https://www.flashback.org/showpost....2&postcount=25
Senast redigerad av Erleb 2010-01-16 kl. 11:04. Anledning: F'låt, 630 000 var det, och inte 830 000!!!
Citera
2010-01-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Redan från din trådstart skjuter du utanför mål med din sellektiva presentation av Pressac, så det är inte så konstigt att det fortsätter från din sida. Det du inte har andats en stavelse om, tvärtom, är att Pressac klart och tydligt talar om att massmord har ägt rum i Auschwitz och, nota bene, medels gasning. Det är ju som bekant den springande punkten i hela detta forum. Och det undviker du kategoriskt. Vem tramsar?

I Les crématoires d´Auschwitz- La machinerie du meurtre de masse s 94 (CNRS Editions, 1993) skriver Pressac:

"Sur les 830.000 Juifs déportés au camp, 630.000 déclarés inaptes, furent gazés. Ce furent, bien sûr et comme toujours, les plus faibles qui furent éliminés, les enfants, les femmes et les viellards. Selon nos conaissances actuelles et intramuros, Auschwitz coûta 800 000 vies humaines."

Jean- Claude Pressac skriver alltså att 800 000 människor dog i Auschwitz varav 630 000 gasades ihjäl.

Tråden är till för att diskutera de kontroversiella aspekterna av Pressacs författarskap, d.v.s. att han hyste revisionistiska åsikter i åtskilliga frågor. Att Pressac var förintelsetroende och ansåg att tyskarna gasade judar, bl.a. i Auschwitz, är allmänt känt. Detta framgår för övrigt av trådstarten där jag bl.a. anger att Pressac, vid det senaste tillfället han uttalade sig i frågan, uppgav att tyskarna dödade 630 000 - 710 000 människor i Auschwitz.

Men i din konspiratoriska föreställningsvärld är dessa självklarheter tydligen något som jag försöker undanhålla trådens läsare. Man tar sig för pannan.
Citera
2010-01-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Intressant att han att han säger att spår efter prussian blue är en stark indikation för att kammaren använts för avlusning, samt att han samtidigt säger att den även kan ha använts för avlivning av folk.

Revisionister i detta forum har ju envist påstått att då det inte finns synligt prussian blue i gaskamrarna så kan de inte inte ha använts till att massgasa ihjäl människor.

Pressac uttalande kan bara betyda att vid gasning av människor så är det normalt att det inte blir synligt prussian blue, men att det är mer normalt att det blir synligt prussian blue vid avlusning.

Alltså blev därmed revisionisternas påstående, att det inte kan ha gasats ihjäl folk i Auschwitz gaskammare för det inte kan ses nåt prussian blue där, helt värdelöst.

Tack för det Groffe...

Dr Tinnitus

Att du verkar betrakta Pressacs resonemang i den här frågan som någonting nytt är minst sagt förvånande. Saken har ju ältats fram och tillbaka i decennier i olika sammanhang. Inte minst i det här forumet i därför avsedda trådar.

Anledningen till att jag inte svarar i sak är 1) att jag aldrig har betraktat cyanidargumenten som särskilt intressanta eller avgörande och 2) att diskussionen är off-topic i den här tråden.
Citera
2010-01-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Att du verkar betrakta Pressacs resonemang i den här frågan som någonting nytt är minst sagt förvånande. Saken har ju ältats fram och tillbaka i decennier i olika sammanhang. Inte minst i det här forumet i därför avsedda trådar.

Jag personligen betraktar det inte som något nytt då jag vetat det hela tiden, jag tyckte bara det var lustigt att du drog fram den saken som ett argument för revisionisternas åsikt, fast det samtidigt går rakt emot revisionisternas åsikter när det gäller gaskamrarna i Auschwitz.

Dr Tinnitus
Citera
2010-01-16, 13:04
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Farbror Sven har promenerat i bokskogen och sett varenda kotte, och helhetsbilden är ju som bekant den springande punkten i hela detta forum!

Jfr vad revisionister tar fram av värde – inte ett barr!!!

FB Sven igen!! :

Skit i detaljerade redogörelser! Se helheten!

Ja, enligt Pessac gasades människor i Auschwitz. Hundratusentals.
Citera
2010-01-16, 13:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Anledningen till att jag inte svarar i sak är 1) att jag aldrig har betraktat cyanidargumenten som särskilt intressanta eller avgörande och 2) att diskussionen är off-topic i den här tråden.

1. Att du inte vill tala om cyanid är uppenbart.

2. Dödsorsaken för dessa hudratusentals människor är givevis central.
Citera
2010-01-16, 15:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Tråden är till för att diskutera de kontroversiella aspekterna av Pressacs författarskap, d.v.s. att han hyste revisionistiska åsikter i åtskilliga frågor. Att Pressac var förintelsetroende och ansåg att tyskarna gasade judar, bl.a. i Auschwitz, är allmänt känt. Detta framgår för övrigt av trådstarten där jag bl.a. anger att Pressac, vid det senaste tillfället han uttalade sig i frågan, uppgav att tyskarna dödade 630 000 - 710 000 människor i Auschwitz.

Men i din konspiratoriska föreställningsvärld är dessa självklarheter tydligen något som jag försöker undanhålla trådens läsare. Man tar sig för pannan.

Det finns inte en stavelse av dödande medels gasning i Auschwitz i din trådstart. Vem ska ta sig fört pannan? Jag antar i vart fall att det drar kallt om baken på dig.
Citera
2010-05-09, 20:56
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det finns inte en stavelse av dödande medels gasning i Auschwitz i din trådstart. Vem ska ta sig fört pannan? Jag antar i vart fall att det drar kallt om baken på dig.

Är det fortfarande ingen som läst Pressac, 1993, som bland annat finns att läsa på Carolina (på tyska)? Eller står ni i kö?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in