2009-02-28, 23:24
Medlem
un_Hanness avatar
Hej!

Varför inte sätta in en funktion så jag som användare kan se vilka inlägg som moderatorn har tagit bort som man själv har skrivit med en anledning varför det blev borttaget?
Citera
2009-02-28, 23:34
Medlem
Ful Fisks avatar
Det låter som sjukt mycket jobb att skriva varför man plockar bort inlägg... Tror verkligen ingen skulle vilja göra det. Inlägg tas bort för att de inte håller sig till regelverket och ingen annan anledning finns.
Citera
2009-03-01, 02:16
Medlem
csts avatar
Jag tror inte att det är så klurigt för användare att räkna ut varför ett inlägg blivit borttaget. Får man dessutom en tillsägelse/varning så vet man ju garanterat varför inlägget försvinner.
Citera
2009-03-01, 13:01
Medlem
un_Hanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det låter som sjukt mycket jobb att skriva varför man plockar bort inlägg... Tror verkligen ingen skulle vilja göra det. Inlägg tas bort för att de inte håller sig till regelverket och ingen annan anledning finns.

Vad jag har hört så skriver alla moderator en lite kommentar när dem tar bort inlägg som andra moderatorer kan se
Citera
2009-03-01, 13:26
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av un_Hannes
Vad jag har hört så skriver alla moderator en lite kommentar när dem tar bort inlägg som andra moderatorer kan se
Det är möjligt, och svar på det får väl vänta tills någon moderator kikar förbi. Däremot ser moderatorer alla borttagna inlägg i trådar.
Och nyttan i att se ens egna borttagna inlägg får väl anses som rätt liten.
Citera
2009-03-01, 14:29
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av un_Hannes

Ja, vi kan välja att lämna en liten kommentar när vi raderar inlägg, som är synliga för andra moderatorer, men det är inget måste. Problemet kommer när man är inne och raderar ett flertal inlägg vid ett och samma tillfälle, då är det väldigt tidsödande om man ska hålla isär inläggen och anledningen till varför de raderades.

Den absolut vanligaste anledningen till att inlägg tas bort är för att de är off-topic och/eller rent trams. Jag ser personligen inte någon nytta med att man ska kunna se varför det tagits bort, vill man nu veta det ändå så kan man istället PM:a de berörda moderatorerna.

Om man rannsakar sig själv kommer man antagligen i vilket fall som helst att förstå varför det raderades..
Citera
2009-03-01, 22:04
Medlem
Förbannads avatar
Då fylls ju tråden likt förbannat med massa OT-inlägg vilket i många fall var anledningen till att det ursprungliga inlägget togs bort.

Ser ingen fördel med detta. PMa nämnda moderator ifall du inte själv kan räkna ut anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in