Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-28, 18:31
Medlem
_Ahlen_s avatar
Hej! Har en relativt ny dator (köpte den för ungefär 1,5 månad sedan) med Windows Vista. De inbyggda spelen, Röj etc, försvann helt plötsligt för någon vecka sedan utan att jag hade gjort något. Har provat att gå in i Kontrollpanelen (delen om Windowskomponenter), men kryssrutan för spelen var markerad. Det hjälpte inte heller att avmarkera den och sedan markera den igen. När man går in på spel via startmenyn så öppnas mappen, men den svarar inte. Har för mig att spelen låg i system32-mappen på min gamla dator med XP, men där kan jag inte hitta dem på den nya.

Något som vet hur jag kan råda bot på detta hemska problem?

Tack på förhand
Ahlen
Citera
2009-02-28, 19:48
Medlem
Du kan försöka söka efter Sol.exe, Winmine.exe osv för att hitta mapparna där några/något utav spelen ligger iaf, sen borde du kunna leta upp dom andra själv. Kolla även i Programmappen, kan ligga där i.
Citera
2009-03-01, 00:18
Medlem
_Ahlen_s avatar
Hittade inte de filerna när jag sökte. Verkar som om spelen har försvunnit helt från datorn på något konstigt sätt.
Citera
2009-03-01, 03:07
Medlem
vet inte om du har inaktiverat spelen, men du kan väl testa detta.
Gå in i kontrollpanelen ----> program och funktioner ----> sen där till vänster trycker du på- "aktivera eller inaktivera windows-funktioner" ---> därefter äntar du tills listan uppdateras. sen där i listan så kan du bocka in mappen "spel" och därefter trycker du på "OK" och väntar tills den aktiverar, kan ta några minuter.
Citera
2009-03-01, 14:53
Medlem
_Ahlen_s avatar
Om du hade orkat att läsa första posten så ser du att jag redan provat det utan framgång. Möjligen kanske det inte var extremt tydligt skrivet, men med ett uns av slutledningsförmåga där uppe så ska det inte vara några större problem att lista ut vad jag menade. Och som jag redan nämnt, spelfilerna hittas inte när jag söker.
Citera
2009-03-01, 14:58
Medlem
Samma sak hände mig på min gamla xp-burk, för kanske 2 år sedan, och har fortfarande in löst det Kan ju vara någon väldigt ovanlig väldigt random bugg.
Citera
2009-03-01, 16:19
Medlem
Twitters avatar
alltså, om du verkligen vill ha spelen så kan väl någon med fungerande spel, lägga upp dom på rapidshare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in