• 1
  • 2
2009-02-28, 23:51
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Okej, de kanske inte brydde sig, utan skrev ut ändå, ibland har man tur. Kanske är om det är olika landsting de måste begära speciellt?

tror inte det är så. tror du behövde tram e dyl helt enkelt...vad hade hänt då?
Citera
2009-02-28, 23:55
Medlem
j0h2ns avatar
Slotta, sydde några stygn, behövde verkligen ingen tramadol, jag bad henne om smärtstillande, hon sa att det brukar räcka med några alvedon, men att hon kunde skriva ut några Citodon. Sa att jag föredrar tramadol eftersom jag dricker, och då fick jag det.. Skumt att syrrorna där påstod att de inte ser min hela journal. Måste gå till djupet med det här

edit, hon undrade varför jag föredrar tramadol, nämnde att hon nästan slutat skriva ut det, och jag sa att jag dricker mycket så jag vill inte käka paracetamol. Hon sa att det inte var någon fara så länge man höll sig till 8 om dagen, och sen frågade hon hur mycket jag dricker egentligen. Viftade bort det, fick receptet och ett par i handen, sen stack jag hemåt.
Citera
2009-03-01, 00:02
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Slotta, sydde några stygn, behövde verkligen ingen tramadol, jag bad henne om smärtstillande, hon sa att det brukar räcka med några alvedon, men att hon kunde skriva ut några Citodon. Sa att jag föredrar tramadol eftersom jag dricker, och då fick jag det.. Skumt att syrrorna där påstod att de inte ser min hela journal. Måste gå till djupet med det här

edit, hon undrade varför jag föredrar tramadol, nämnde att hon nästan slutat skriva ut det, och jag sa att jag dricker mycket så jag vill inte käka paracetamol. Hon sa att det inte var någon fara så länge man höll sig till 8 om dagen, och sen frågade hon hur mycket jag dricker egentligen. Viftade bort det, fick receptet och ett par i handen, sen stack jag hemåt.

om du inte trollar så är det j-igt skumt. tram+alkohol vet varenda syrra kan vara en dödsmix. andn.depression etc. hon kanske var en sån dår dödsängel? alt nyutexaminerad gm fuska-på-tentorna-och-sen-glömma-allt?
Citera
2009-03-01, 00:04
Medlem
j0h2ns avatar
Det var ingen syrra, det var en läkare, säkert i 40-50-årsåldern, som jobbade natt på kirurgakuten (heter det så)? Antar att hon var rutinerad.
Citera
2009-03-01, 00:14
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Det var ingen syrra, det var en läkare, säkert i 40-50-årsåldern, som jobbade natt på kirurgakuten (heter det så)? Antar att hon var rutinerad.

desto märkligare då då.. men även läkare kan ju få smärre övergående props. tycker hursom hela grejen är helskum och kan inte komma fram till nån vettig förklaring.. om det nu inte var på akuten i skogen uti nowhere?
Citera
2009-03-01, 00:20
Medlem
j0h2ns avatar
Citat:
desto märkligare då då.. men även läkare kan ju få smärre övergående props. tycker hursom hela grejen är helskum och kan inte komma fram till nån vettig förklaring.. om det nu inte var på akuten i skogen uti nowhere?

Nä, inte skogen. Var dessutom full som en kastrull och flöddrad som få. Börjar tro att jag faktiskt kan manipulera folk rätt bra, men att jag skäms för mycket för att göra det, om jag inte fått hjälp på traven.
Senast redigerad av j0h2n 2009-03-01 kl. 00:32.
Citera
2009-03-01, 00:47
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Nä, inte skogen. Var dessutom full som en kastrull och flöddrad som få. Börjar tro att jag faktiskt kan manipulera folk rätt bra, men att jag skäms för mycket för att göra det, om jag inte fått hjälp på traven.

hehe, goodforyou ivf. märkligare saker har ju hänt...
Citera
2009-03-01, 00:53
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KN1234
De e sant som du säger, olagligt att inneha narkotika klassade läkemedel.. samt att ha i kroppen.. men har hört en lag som lyder så här, att man har rätt till den medicinen man behöver, alla ska få må så bra som möjligt.. lixom lagen att man ska få gå smärtfri. Så då ska man få utskrivet den medicinen som gör att man går smärt fri oavsett om det är narkotika eller inte. men det var en bra ide att skita i att ringa å bara gå dit sent på natten å säga att man inte har nån omväg än att ta sitt liv om man inte få akut hjälp... farsan for dit och blev inlagt där och fick sobril. men efter 2 veckor skickade dom hem han och skickade med en burk med ssri.. men jag anser värkligen att jag behöver benso och ska värkligen försöka få de utskrivet, nått ja inte bara säger utan ja vet att ingen annan medicin kommer fungera.. altenativt att jag bara hoppar av kriminalvården å får ta smällen efter, ska försöka få skyddstillsyn och sammhällstjänst och inget tvång på pissprov. tack för svaren iallafall. mvh

Edit. skriver inte så här för att söka tröst elller nått, bara söka tips

Vilken lag säger det?

Då hade väl alla morfinmissbrukare fått morfin utskrivet eller dyl. för att må bra?
Citera
2009-03-01, 05:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Vilken lag säger det?

Då hade väl alla morfinmissbrukare fått morfin utskrivet eller dyl. för att må bra?
ingen lag som säger att en opiat missbrukare måste ha ut de på recept bara för personen är beroende av de. men söker man hjälp för att man mår så psykiskt dåligt så är de nästan självklart att man ska ha den hjälp som fungerar, är inte de rätt logiskt.
Citera
2009-03-01, 10:04
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Vilken lag säger det?

xakt. och det finns nog inget tillägg i lagen att man som läkare ska underhålla ett missbruk för att missbrukaren ska må bra, så.. läkare brukar inte särskilt ointelligenta heller.
Citera
2009-03-08, 21:58
Bannlyst
Finns det möjlighet att ta upp en ny rättegång och dömas till sammhällstjänst ist ? jag vet att jag hade fått de om jag inte hade skrivit på de där om att gå kriminalvården.. men nu i efterhand ångrar jag mig som fan.. nån med erfarenheter kring detta ? har piss prov i morrn som kommer visa possitivt som jag inte ska gå på... Pallar inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in