Dags för Bökberg att ta kontroll över tråden och lyfta den till oändliga höjder...
Nu har numret utav gratisblaskan "Yippie" dampt ner igenom hålet i dörren.
En "guide to the better Härnösand" man publicerar en rätt äcklig artikel om att
5i12 firar 22 års jubileum.
Här kommer lite godbitar ur "Stigs lilla röda" som jag vill att ni går i svaromål emot
Vad är det man försöker inseminera med detta tro?
Citat:
Tänkvärt rutan
Det finns ungefär 6.8 miljarder
människor i världen. 99.87
procent av dem är inte svenskar
Citat:
I artikel efter artikel, i TV inslag och radioprogram, berättas om
hur många unga flyktingar i mitten av 80-talet kom att göra ett nytt
inslag i Härnösand och om hur bristerna i mottagandet ledde till
rädsla, hat och främlingsfientlighet.Det ledde till upprepade
meningsutbyten och slagsmål mellan invandrare och
unga Härnösandsbor.Men det fanns också de som ville
stoppa de rasistiska strömningarna. Flera ungdomar
tog aktiv ställning för flyktingarna och mot den tilltagande
främlingsfientligheten
Inom kort fylldes torget vecka efter vecka med tusentals
Härnösandsbor, i en symbolisk aktion för gemenskap och tolerans
Men bara ett år senare mördades Sara och hennes väninnan Sylvia
av en ung krigsflykting från Eritrea Tragedin var ett faktum
främlingsfientligheten fick ny grogrund och Härnösand stämplades återigen
som som en stad där rasismen vuxit sig starkt
Jag skapade min egen "
Tänkvärt" ruta genom att fetmarkera visa stycken
Citat:
Sedan några år hålls varje år även en liknande manifestation i såväl Sveriges riksdag
som i EU parlamentet i i Bryssel
Jaså? är det månne Eva Brunnes tal i storkyrkan man åsyftar? vad man gör inom EU kan en fråga sig..
Citat:
Gemensam nämnare i arbetet har varit principen om alla människors lika värde,
med avsikt att förändra beteenden, värderingar och attityder och att få oss att öppna
ögonen för den omedvetna diskriminering sim pågår runt om i samhället
Vad handlar den omedvetna diskrimineringen om månne? att arbetsgivare inte vill anställa någon med ett Jysk täcke på huvudet eller en skäggig köpman som vägrar ta kvinnor i hand? nej?
Citat:
Det är helt enkelt för tyst i makthavarnas korridorer i frågor som rör rasism, intolerans
och främlingsfientlighet
-I Sverige har man alldeles för länge suttit ock rullat tummarna, samtidigt som som nya rasistiska och fascistiska partier fått sätta dagordningen överallt i Europa, i den fåfänga tron att det aldrig skulle kunna hända här oss oss säger Anders Bergman
Så påminner man inte folket om dom gamla trygga flosklerna så börjar folk att tänka själv, fel tankar ioff men ändå..och utan detta motstånd så finner sig politikerna i den nya dagordningen, slutsatsen måste väll snarare då bli att det är dags att rannsakat huruvida det kanske finns något vettigt i det nya tänket? i den fåfänga tron att intoleransen står enbart svenskarna för.
Citat:
Detta anser han, är ett utav skälen som har bäddat för att Sverigedemokraternas framgångar. Under valrörelsen har varken media eller politikers tagit frågan om människors lika värde på allvar. man har "fegat ur" och nöjd sig med fördömanden i allmänna ordalag av det nya riksdagspartiet
Kuku!!! Doing!! (i gonggongen) Kan man bli mer fördömande än media och politikerna varit? SD har ju iaff inte varit lika mycket värda enligt Stadsministern vad jag minns..
Bör inte Bergman utveckla vad som ingår i alla människors lika värde i artikeln? eller hade det räckt medatt skriva det ordagrant kanske på förstasidan av Expressen samtidigt som man kastar en SD röstsedel i skitbrunnen? eller att Jan Helin för upp den i rektum under en vidvinkel zommad bild.
Eller innebar det att man sonika skulle gått upp i talarstolen och sagt
"Fru talman, jag kan inte sitta här och fega ur längre...nu kommer jag!!! alla människor har lika värde!" sedan hade folket vaknat upp och fått känna sig ledda utav trygga auktoriteter
utan inslag utav ett gällande politikerförakt
Fortsättning följer, nu måste jag gå på lunch