Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-28, 10:44
Medlem
norskels avatar
Hejsan har en ny kraftfull dator och har problem med .mkv filer. Merparten av dom jag laddar hem flyter på bra i cirka 1 timme och sedan så börjar ljudet synka ur lite och blir bara värre och värre och på slutet av filmen är det oftast 1 sek mellan bilden och ljudet. Bilden och ljudet faller på bra bara att de blir osynk efter ett tag. Det jag undrar är om det är dåliga filmer jag fått tag på eller om jag skall testa en ny spelare eller om ni har något annat tips? Använder just nu media player classic och VLC.

Ps. om jag postat detta i fel tråd ber jag om ursäkt Ds.
Citera
2009-02-28, 11:50
Medlem
fillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norskel
Hejsan har en ny kraftfull dator och har problem med .mkv filer. Merparten av dom jag laddar hem flyter på bra i cirka 1 timme och sedan så börjar ljudet synka ur lite och blir bara värre och värre och på slutet av filmen är det oftast 1 sek mellan bilden och ljudet. Bilden och ljudet faller på bra bara att de blir osynk efter ett tag. Det jag undrar är om det är dåliga filmer jag fått tag på eller om jag skall testa en ny spelare eller om ni har något annat tips? Använder just nu media player classic och VLC.

Är det 1080p eller 720p som du försöker dig på?
På min dator brukar 720p flyta på helt utan problem, men 1080p blir osyncat efter kanske 15min. Inte så konstigt iofs eftersom det är dubbelt så stort. (Prövade den filen med både MPC, VLC och BSPlayer)
Ifall det är flera filmer som du har försökt få igång och fått samma resultat så gissar jag på att datorn inte orkar med. Pröva att stänga ner olika program du inte behöver annars.
Och så kan du försöka titta med BSPlayer och se om det blir bättre.

Hoppas det hjälper!
Citera
2009-02-28, 11:55
Medlem
norskels avatar
Det rör sig om både 720p och 1080 det konstiga är ju att vissa filmer i te.x 1080p flyter på bra. Jag har snackat med andra som laddat ner samma filmer och dom säger sig inte uppleva något osynk alls.
Citera
2009-02-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norskel

Hade själv ett liknande problem med subtitles och ljud i 1080 och 720p formaten och med just mkv filer.

http://www.guru3d.com/article/accelerate-x264-1080p-movies-over-the-gpu-guide/

Löste problemet med hjälp av denna guide och Guru3d´s egen version av MPC: Media Player Classic HomeCinema.

För de som bara vill åt programmet ifråga, däremot rekommenderar jag att ni läser guiden för att sätta settings rätt.

http://downloads.guru3d.com/Media-Player-Classic-Home-Cinema-(GPU-accelerated)-download-2174.html

För mig med winxp 32, hd4850 så fungerade "vmr7 renderless" bäst, men det är bara att pröva sig fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Guru3d.com
DXVA is quite picky, so if you want to use it you have to respect thoses rules :

* Windows XP
users, select Overlay Mixer, VMR7, VMR9 or VMR9 renderless
* Vista users, select EVR or EVR custom renderer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in