2009-02-28, 02:49
Medlem
hultass avatar
Hejsan.

Håller på att byta webbhotell och har suttit och "fixat" i 3 timmar snart. Men den jäveln ger inte med sig alltså. Jag ger mig fan på att jag postar i fel kategori nu också men det får gärna någon snäll admin ändra.

Nu till ämnet:

På mitt förra webbhotell hade jag en databas kopplad till ett phpBB3 forum. Jag har tagit backup på /forum och min databas. Jag drog jag bara över /forum till mitt nya hotell och exporterade in min databas till det nya. Jag ändrade så att config.php i /forum fick rätt värden på databasnamn, värd och liknande. Nu när jag försöker komma åt /forum får jag felmeddelandet "Could not get style data" från phpBB3. Jag har sökt runt och fortfarande inte funnit svaret vad jag ska göra åt detta.

När jag ändå passar på att fråga en sak kan jag väl ta upp en annan också. Jag driver 2st forum som på mitt tidigare webbhotell haft separata databaser. På mitt nya får jag bara ha 1 och då kommer min fråga hur jag ska göra med prefixen på mitt andra forum. Ska jag sitta och ändra manuellt i SQL dumpen eller är det något man kan fixa med hjälp av något verktyg?

Tack på förhand!
MVH, Hultas
Citera
2009-02-28, 03:51
Medlem
hultass avatar
När jag försöker med att tömma min cache (som förövrigt inte innehåller någon .htaccess) så jag bara har index.htm kvar så får jag istället detta felmeddelande:

HTML-kod:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 450: include_once() [function.include-once]: Unable to access ./includes/auth/auth_.php
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 450: include_once(./includes/auth/auth_.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 450: include_once() [function.include]: Failed opening './includes/auth/auth_.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php')
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 942: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
Language file /common.php couldn't be opened.
Citera
2009-02-28, 09:29
Medlem
Protons avatar
Vad händer om du gör det "the brute way" då?

1. Installera en sprillans ny phpBB3 på ditt nya webhotell.

2. Kasta ut databasen du fick på köpet.

3. stoppa i din databasdump.

4. Om du har gjort nåra moddningar i temana är rätta tillfället att stoppa i dina teman nu.

Kanske kan vara en plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in