2009-02-27, 22:19
Medlem
uberantonpantons avatar
Hallå fb

Det verkar som att jag har drabbats av ett nytt msn-virus. Har både sökt här på flashback, och virussökt med mitt antivirusprogram på datorn utan resultat. Msn-viruset är inte i form att det skickar länkar, utan skriver grejer till mina kontakter. Kan inte minnas att jag har varit inne på någon skum hemsida de senaste dygnet och har inte heller laddat ner något. Har ingen kompis på min msn-som har något liknande.

exemple:

ap säger:
viktor ifall du visar mig din kuk visar jag min

ap säger:
funderar på att runka till tighta bögar på redtube inatt men jag vill hellre va med dig

Den skriver liknande till en del kontakter på min lista. Mina kontakter börjar tro att jag bäng, eller riktigt jävla blåst. Man vill ju inte heller inte att något liknande skrivs till mormor........

Har inte världens lust att byta msn-adress. Någon som har lösningen, eller någon som upplever samma problem?
Citera
2009-02-27, 22:26
Medlem
Ubis avatar
Kan nog vara någon kompis som har gjort.
Oftast så står det nog på engelska även om det är svesk utvecklare så jag skulle tro att det är någon du känner som jävlas

Men det är klart att det kan vara virus också,
testa att köra Hijackthis och posta sen loggen så får någon som kan kolla igenom den
Du får nog mer hjälp då
Citera
2009-02-27, 22:42
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberantonpanton

ap säger:
viktor ifall du visar mig din kuk visar jag min

ap säger:
funderar på att runka till tighta bögar på redtube inatt men jag vill hellre va med dig
Efter noggrant analyserande har jag kommit fram till slutsatsen att du är drabbad av ett FB virus
Citera
2009-02-28, 06:06
Medlem
Micromats avatar
Det kan vara så att nån av dina polare har lagt in en backdoor / trojan på din dator och sitter o leker hemifrån...Tippar på att det inte är samma meningar utan random grejer som kommer ibland när du pratar med folk? Isf kan du nog konstatera det ovan..Har du en backdoor eller trojan installerat innebär det att personen som la in den har full access till allt på din dator och kan se vad du gör ( Går att få upp din skärm på hans skärm) Tänk dig Fjärrhjälp utan ditt vetande i princip. Detta brukar även innefatta sånt som keylogger mm (går att starta webcam med).Med en backdoor kan man lägga in vad som helst..

Vad kör du för antivirus program? Du bör kunna tracea trafiken om det nu skulle vara en backdoor..Det finns säkert folk som har bättre kunskap om detta under IT säkerhet, få detta topic flyttat dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in