2009-02-27, 21:53
Medlem
Tjenare =)
Jag har en ny dator som jag köpt delar till , men datorn fungerar inte.
Det visas ingeting på dator skärmen (datorskärmen fungerar korrekt!!!) men jag vet inte vad felet är.
Ström finns i grafikkortet och moderkortet, men det är inget tecken på något annat.

Operativsystem: Windows Vista
Processor: CPU Core 2 Duo E7400 2,8 GHz/3MB/1066 MHz/s775
Processorkylare: Zalman 7000B-Cu
Moderkort: MK Gigabyte GA-EP45-DS3l P45/DDR2/LK/GBLAN
Minne: RAM2X1048MB PC4600 DDR2, 800Mhz Gaming Exp.
Grafikkort: GK XFX Geforce 9800GTX+Q 512MB PCI-E
Hårddisk: Western Digital 500 GB 7200rpm
Nätaggregat: Nätagg 620W Ace RawDeal Plus 12cm
Övriga komponenter: Dvd brännare samsung

Tacksam för all hjälp =)
Citera
2009-02-27, 22:46
Medlem
Shoffens avatar
Har varit med om att man inte fått i alla komponenter ordentligt.
Prova att ta ur och sätt i grafik kortet igen. och se till att allt sitter i ordentligt.
Har du möjlighet så prova grafikkortet i en annan dator om du inte får det att fungera.
SÅ du kan se om det är trasigt eller inte.
Citera
2009-02-27, 22:56
Medlem
Naikons avatar
Har du satt i strömmen till processorn? http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/12v4pin.jpg
Citera
2009-02-28, 01:55
Medlem
un_Hanness avatar
Piper det när den startas? Sätts ev. fläktar på? Kollat strömmen till GPU och CPU? Testat med en minnessticka? Sitter processorn i ordentligt? Är minnet ordentligt nedtryckt?
Citera
2009-02-28, 15:32
Medlem
kalle.bs avatar
Har samma problem. Har ett GA-EP45-DS3L, och när jag startar datorn så får jag en ljudindikation, kollade i manualen där står det Power Error. Jävligt drygt då alla delar är nya även chassit. Dock var alla PWR_LED, PWR_SW sladdar inte ihop. Utan Både + samt - var splittrade.

Och att att alla sladdar inte var märkta med - + var också djävligt dåligt. Spelar det mycket roll om hur man kopplar + - sladdarna? Förstår inte hur jag löser problemet. Har ATX samt 12V kabeln inkopplad också. Grafikkortet får ström också. Hjälp tack
Citera
2009-02-28, 15:46
Medlem
lösning

+- har ingen som helst betydelse på dem små kablarna från chassiet,

prova att köra utan grafikkort, antar att moderkortet har en D-sub utgång, alltså en VGA utgång?

om det funkar så kan du vara bergsäker på att grafikkortet är trasigt, eller får för lite ström.

adios
Citera
2009-02-28, 17:00
Medlem
kalle.bs avatar
Testade att ta ut grafikkortet utan framgång. Tyvärr kan jag ej heller få nån bild då moderkortet inte har någon VGA utgång. Borde inte ett crossair på 450Watt klara av 1hårddisk samt dvdläsare, en dual-core processor och ett gammalt nVidia 7800GTX? Känns väldigt konstigt:O
Citera
2009-02-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle.b
Testade att ta ut grafikkortet utan framgång. Tyvärr kan jag ej heller få nån bild då moderkortet inte har någon VGA utgång. Borde inte ett crossair på 450Watt klara av 1hårddisk samt dvdläsare, en dual-core processor och ett gammalt nVidia 7800GTX? Känns väldigt konstigt:O

Jo, det ska räcka effektmässigt. Får du någon bild alls vid boot eller är det bara svart?
Citera
2009-02-28, 17:27
Medlem
kalle.bs avatar
Svart som natten. Kopplade bort hårddisken samt grafikkortet. Men får fortfarande detta djävla Power error. Har lagt massor med pengar på att få den datorn att fungera, hade problem att få ut paketet på posten också. Fått vänta två veckor, Och nu detta. Helt djävla underbart.
Citera
2009-02-28, 17:34
Medlem
kalle.bs avatar
Okej jag löste problemet. Jag plockade ur en RAM sticka och se på fan det fungerar. Läste vidare lite på internet och det verkar som det buggar med flera RAM stickor i. Men det problemet ska tydligen lösas om man uppdaterar moderkortet.

http://www.gigabyte.com.tw/Support/M...ProductID=2844
Citera
2009-02-28, 21:35
Medlem
Tjenare. Sorry att jag inte hann uppdatera er igår, men det var så att jag glömde koppla in ena strömkabeln från nätaggregat(Stavning?) till moderkortet. Nu fungerar det perfekt
Citera
2009-03-01, 10:56
Medlem
strömmen till prossesorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här