• 3
  • 4
2009-03-01, 23:45
Medlem
DeltaGoodrems avatar
Vattendieten.

Det fanns ju en "rolig" diet på typ 70-talet, visades ett gammalt inslag om det förra året tror jag, kommer inte ihåg i vilket program. Man opererade ihop käkarna eller liknande, det enda man kunde äta var mat i flytande form.

Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Har någon skänkt en tanke åt varför det finns så många dieter??

Kan det vara så att de inte funkar och inte är hållbara?? Kanske därför man måste hitta på nån ny diet för folk att luras in i. Det finns inga genvägar när det gäller viktminskning. Äta nyttigt och röra på sig har gällt för de allra flesta i rätt många hundra år, och det kommer gälla under lång tid framöver också.
Alla är individer, olika personligheter och förutsättningar etc. Det som fungerar utmärkt för dig kanske inte alls fungerar för mig, det är väl därför man utvecklat olika dieter.
Citera
2009-03-01, 23:48
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeltaGoodrem
Vattendieten.

Det fanns ju en "rolig" diet på typ 70-talet, visades ett gammalt inslag om det förra året tror jag, kommer inte ihåg i vilket program. Man opererade ihop käkarna eller liknande, det enda man kunde äta var mat i flytande form.

Alla är individer, olika personligheter och förutsättningar etc. Det som fungerar utmärkt för dig kanske inte alls fungerar för mig, det är väl därför man utvecklat olika dieter.

Nej det finns olika dieter för att människor är lata och vill ha något utan att behöva jobba. Hade människor kunnat ge 110% hela tiden hade de gått ner i vikt genom den enda metod som funkar, kcal in/kcal ut.

edit: Och för att folk vill tjäna pengar såklart! Sen att media skriver en massa lögner som folk tror på om diverse svältdieter och annat skit. Inte konstigt folk är idioter.
Citera
2009-03-02, 11:46
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:

Kan det vara så att de inte funkar och inte är hållbara?? Kanske därför man måste hitta på nån ny diet för folk att luras in i. Det finns inga genvägar när det gäller viktminskning. Äta nyttigt och röra på sig har gällt för de allra flesta i rätt många hundra år, och det kommer gälla under lång tid framöver också.

Jag håller med skribenten ovan. Folk vill tjäna pengar på det. Just nu läser jag boken "ät rätt för din blodgrupp" (och skrattar typ hela tiden) och den har sålt 1,5 miljoner exemplar bara i USA. Fredrik Paulun har ju kommit på isodieten nu, antar att det inte kommer in lika mycket pengar på GI längre.

Folk vill att det ska gå så snabbt som möjligt och mycket ska man gå ner också, men inte fasen ska man behöver börja motionera för det, guuuuud va jobbigt!

Och så går några ner i vikt av den, skriver om det och så var den skadan skedd för ett tag tills det kommer en ny diet.
Citera
2009-03-02, 13:25
Medlem
Axons avatar
Citat:

Men de säljer inga massupplagor
Citera
2009-03-02, 15:21
Medlem
MorningBreeze_s avatar
Citat:
Äta nyttigt och röra på sig har gällt för de allra flesta i rätt många hundra år, och det kommer gälla under lång tid framöver också.

det enda rätta!!

Eller så gör man som två av mina polare
äter inte någonting, trycker i sig en
chokladkaka pgr av dåligt blodsocker.
tränar knappt, och tror att dom ska gå
ner i vikt
Citera
2009-03-02, 16:08
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorningBreeze_
det enda rätta!!

Eller så gör man som två av mina polare
äter inte någonting, trycker i sig en
chokladkaka pgr av dåligt blodsocker.
tränar knappt, och tror att dom ska gå
ner i vikt

Beroende på hur många chokladkakor dom äter så lär dom ju gå ner i vikt
Citera
2009-03-02, 16:11
Medlem
MorningBreeze_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
Beroende på hur många chokladkakor dom äter så lär dom ju gå ner i vikt

haha dom har mer gått upp i vikt;D.
Citera
2009-03-02, 17:47
Medlem
arnold2k5s avatar
åh herregud ISO-diteten jävlar alltså 1600 kcal per dag, det verkar ju skitsunt för en normalbyggd vuxen karl!

ska fan grunda min egen diet
dödsdieten, ät inte ett skit på 4 år, överlever du är du garanterat smal!
fungerar varje gång! (man lär bli rätt tanig av o dö iaf)
Citera
2009-03-02, 21:02
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorningBreeze_
haha dom har mer gått upp i vikt;D.

Haha då åt som för många chokladkakor
Citera
2009-03-02, 21:03
Medlem
VinterFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
åh herregud ISO-diteten jävlar alltså 1600 kcal per dag, det verkar ju skitsunt för en normalbyggd vuxen karl!

ska fan grunda min egen diet
dödsdieten, ät inte ett skit på 4 år, överlever du är du garanterat smal!
fungerar varje gång! (man lär bli rätt tanig av o dö iaf)

Men har inte anorektikerna redan kommit på den?
Citera
2011-05-21, 08:47
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterFlickan
Men har inte anorektikerna redan kommit på den?
Jo men anorektiker klingar så illa
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in