2012-08-10, 12:53
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsplastic
Anser att det hör till allmänt hyfs att inte använda huvudbonader inomhus. Att träna i mössa är som att träna i en vinterjacka. Mössa är ett plagg för bruk utomhus. Är man så fjolliga att man måste ha en mössa för att dölja sitt hår, då tycker jag man borde raka av skiten så man slipper bry sig om håret och kan fokusera lite mer på träningen.

Tur att inte alla svettas som jag. Men det är helt okej att du gillar att spana in svettranden mellan skinkorna på folk med gråa tajta byxor. Alla har vi våra böjelser.
Hur kan du ens jämföra jacka och mössa? Det är två helt olika plagg. Mössa är en accessoar, det är inte jacka. Ser inte hur man skulle vara mindre intresserad av att lyckas med sin träning bara för att man har mössa/keps på sig?

Va? När skrev jag att jag gillade det? Förstår inte hur du tänker när du skriver att du hatar alla i gråa byxor bara för att du själva svettas som en gris och får rövsvett. Som jag skrev svettas inte alla lika mycket som dig.
2012-08-10, 13:16
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsplastic
Anser att det hör till allmänt hyfs att inte använda huvudbonader inomhus. Att träna i mössa är som att träna i en vinterjacka. Mössa är ett plagg för bruk utomhus. Är man så fjolliga att man måste ha en mössa för att dölja sitt hår, då tycker jag man borde raka av skiten så man slipper bry sig om håret och kan fokusera lite mer på träningen.

Tur att inte alla svettas som jag. Men det är helt okej att du gillar att spana in svettranden mellan skinkorna på folk med gråa tajta byxor. Alla har vi våra böjelser.

Jag har aldrig fattat vad folk har för problem med att se huvudbonader inomhus. Men desto roligare att ha det på sig.

Om jag vore lärare skulle jag inte ha några problem med att elever hade mössa på sig inomhus. Tycker bara det är nåt jävla trams. Vet hut, marsplastic!
2012-08-10, 14:18
Medlem
JubilateDeos avatar
Ursäkta OT men har vi kommit fram till någon förklaring till varför äldre män tar på sig kalsongerna sist? Jag tror inte jag är ensam om att till och med ha sett dem knyta slipsen innan. Jag har sett ämnet avhandlas tidigare i tråden.
2012-08-10, 14:57
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubilateDeo
Ursäkta OT men har vi kommit fram till någon förklaring till varför äldre män tar på sig kalsongerna sist? Jag tror inte jag är ensam om att till och med ha sett dem knyta slipsen innan. Jag har sett ämnet avhandlas tidigare i tråden.

De vill få lite extra torktid i "regionen" så de slipper vara fuktiga.
2012-08-10, 16:27
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapeOfHate
Ja, men ska man ljuga då? Det är ju trots allt sanningen, jag vet att det är väldig svenskt att se ner på sig själv och undertrycka sig själv. Skryt anses ju ofta dåligt oc arbetsinterjuver för svenska är ju under alla kritik. Men de hör inte till saken. Om man tittar in i gymmet helt objektivt så kommer de flesta peka på mig när det har fått frågan; "vem tror du är starkast här" även fast jag inte har talat med dem eller påverkat deras tycke under några som helst omständigheter. Objektivt sett från en fysiskt perspektiv så är jag starkast, ja. Snyggast? Svårt att bedömma då det varierar från person till person. Smartast? Troligtvis. Jag behöver knappast en utbildning för att måla en vägg eller dra ett rör. Skulle vi byta plats en dag skulle jag klara ditt jobb perfekt men du skulle inte ens klara av minsta lilla sak på mitt jobb.

Ödmjuk, nix, men jag ljuger inte heller. Bara lägger ut alla fakta på bordet så att alla ska förstå underlaget därav på jag lägger mina argument och beskrivnigar.

Snobbig skulle jag inte säga dock, men det är sett från min sida. Har bara haft diciplin att både utöva gym och studier. Det är en kropp, hur jävla svårt ska det vara att ta hand om den?

Jag hoppas inte det där var menat till mig, för du har ingen aning om vad jag jobbar eller studerar med. Och nej, jag skulle inte vilja att du målar min vägg utan någon som helst förkunskap till det, inte heller något annat praktiskt arbete för den delen heller. Kanske skulle jag anlitat dig att flytta möbler - men knappt det om du inte är medveten om rätt lyftteknik så att du inte skadar dig.

Alla är olika, ingen är mindre värd för det.
2012-08-10, 17:15
Medlem
Ett gäng på ca 5 pers som tränar bänkpress hela passen och byter min musik.

Det finns en oskriven regel, om du kommer dit först eller om personen som kom innan dig går är det din tur att byta musik.

Jag hade alltså varit där i 30 minuter och först på plats så obv var det min tid. Men dom där h**ungarna går och byter min musik utan att fråga. Jag hade gladeligen gått med på att byta om de frågat.
MANNERS!!
2012-08-10, 18:07
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjock

Det finns en oskriven regel, om du kommer dit först eller om personen som kom innan dig går är det din tur att byta musik.

Jag hade alltså varit där i 30 minuter och först på plats så obv var det min tid. Men dom där h**ungarna går och byter min musik utan att fråga. Jag hade gladeligen gått med på att byta om de frågat.
MANNERS!!

Typiskt svenskt beteende du uppvisar om jag förstod dig rätt, du gav dig, du gick inte och konfronterade dem?

Det är väl för fan inte mer än gå att säga till dem att det var din musik som spelades och så ska förbli?

Blev just påmind om ett minne från Universitetet jag pluggar på.
Under en föreläsning så sitter ett gäng grabbar(?) och diskuterar/pratar högljutt som störde Anders något otroligt (dessa grabbar sitter raden framför i hörsalen).

Efter föreläsningen utbrister Anders (till oss, som är hans vänner)
- Jag tänkte fan nästan säga till dem att hålla käften

Stå på dig för fan!
Senast redigerad av RompeTodo 2012-08-10 kl. 18:12.
2012-08-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettjock

MANNERS!!

Om musiken är så viktigt för dig varför tar du inte bara med dig hörlurar?
2012-08-12, 16:48
Medlem
På min siste gym gidder jeg meg som faen masse ekle menn i alderen 40-60 år. De faktisk satt og råstirrade, helt ongenerat på rumpa når jeg sto foran speilet og løftet vekter. De gadd ikke å være subtil, men satt bare og stirret, jævla ekkelt de var

Så var det altfor mange menn som ville "hjelpe". Brukte det bare som en unnskyldning for å få litt nær meg. Jeg tror min fan ser ikke bra ut selv. Har litt fett og det gjør vondt slik at jeg har stor rumpe, litt halv størrelse boobs, litt flesk på magen. Ville ikke si jeg er snygg, men for Kristi skyld, jeg er ikke en modell, føles veldig "gjennomsnittlig" i utseende mitt. Men når jeg tenker over det, lærer jeg vel se ut som en 10 jackpott, en modell, hvis forhold til de gamle damene de er gift med. Det har vært utelukkende gamle menn som stirrer på meg som dette, ingen andre.

Nå jobber jeg på noe källargym hvor det er bare ca 6 andre kroppsbyggere. Alle biffer er stor og ikke bryr seg om annet enn sin egen trening. Vil ikke være tilbake og vil "hjelpe" og de sitter ikke og stirrer, de bare synes å være 100% fokusert på seg selv. Kan si at jeg var litt redd da jeg først kom dit og så alle der som trolig veier tre ganger så mye som jeg gjør . Men jeg har trent i källargymmet for ca 6 måneder nå, og alle virket hyggelig. Har bedt om hjelp fra tid til annen, og biffarna det er mer enn glade for å hjelpe hviss du spør. Er virkelig fornøyd med min nåværende gym, billig i tillegg til å trene der.
2012-08-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde92
*En massa text på något konstigt språk...*

Det tog lite ansträngningar att förstå vad du skrivit men det gick.

Jag summerar det nog som så att det ofta är att en tjej som är "medelmåttig" lätt kan bli en 10:a på gymmet, då det allt som oftast är majoritet av killar där. Men samma tjej ute i normala förhållanden blir lätt en 5:a (dvs medelmåttig).

Men javisst, det är jobbigt med blickar på gymmet. Man vill sköta sitt. Jag är kille och får mer blickar än de flesta tjejer på gymmet, bara för att jag är så jävla vältränad som jag är. Och jag som person hatar uppmärksamheten. Hade jag gillat det så hade jag tävlat fortfarande.
2012-08-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Det tog lite ansträngningar att förstå vad du skrivit men det gick.

Jag summerar det nog som så att det ofta är att en tjej som är "medelmåttig" lätt kan bli en 10:a på gymmet, då det allt som oftast är majoritet av killar där. Men samma tjej ute i normala förhållanden blir lätt en 5:a (dvs medelmåttig).

Men javisst, det är jobbigt med blickar på gymmet. Man vill sköta sitt. Jag är kille och får mer blickar än de flesta tjejer på gymmet, bara för att jag är så jävla vältränad som jag är. Och jag som person hatar uppmärksamheten. Hade jag gillat det så hade jag tävlat fortfarande.

Konstiga språket är norsk ^_^

Har inte nåt emot att någon tittar lite på meg, men när de verkligen sitt och stirrar och fokuserar 100% på mig så är de jobbit. Blir specielt jobbit när de bara var män i 40-60 ålder. Men de ligg väl nåt i det du språker att det inte är mye damer i gymmet och så bli man plötslig höjd upp til en fotomodells nivå.

Ber om ursäkt för det. Har bot i Sverige i 2 år nu men har ikke riktit tagit til mig det svenska språket, har inte behövts i mitt vardagli liv. Tar min text genom google translate så folk kan lättare forstå.

Vid mitt förra gym var det många äckliga män i åldern 40-60 år. De satt faktiskt råstirrade helt ongenerat på röven när jag stod framför spegeln och lyfte vikter. De brydde sig inte om att vara subtil, men bara satt och stirrade, jävla äckliga de var

Så det var för många män som skulle "hjälpa". Används endast som en ursäkt för att få lite närmare för mig. Jag tror fan inte jag ser bra ut. Har lite fett och då så jag har en stor rumpa, lite halvstora-tuttar, lite fläsk på magen. Skulle inte säga att jag är snygg, men för Kristi skull, jag är inte en modell, känns väldigt "genomsnittlig" i mitt utseende. Men när jag tänker på det, jag lär mig se ut som en 10 jackpot, en modell, om man jämför med de gamla damerna de är gifta med. Det har inte varit något annat än gamla män som stirrar på mig så här, inga andra.

Nu tränar jag på något källargym där det finns bara 6 andra kroppsbyggare. Alla där är stora biffar och inte bryr sig om något annat än sin egen träning. De stirrar inte och kommer inte fram för att "hjälpa", de verkar bara vara 100% fokuserad på sig själva. Låt oss säga att jag var lite rädd när jag först kom dit och såg alla som förmodligen väger tre gånger så mycket som jag gör . Men jag har tränat i källargymmet i ca 6 månader nu, och alla verkar trevlig där. Har bett om hjälp från tid till annan, och biffarna där är mer än glada att hjälpa hviss jag frågar. Är verkligen nöjd med min nuvarande gym, billigt att träna där också.
Senast redigerad av Tilde92 2012-08-12 kl. 17:32.
2012-08-12, 20:26
Medlem
Idag var det nog många som "störde" sig på mig på gymmet, hade glömt mina träningsbyxor

Tränade i 1,5 h i chinos, typ sådana -> Chinos

Vad ska man göra? ;D haha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in