2011-01-07, 20:08
  #5845
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
stör mig på folk som sitter och påpekar hur fel man kör, och att man inte ska köra så pass tungt för att man skadar sig (När dom har igentligen noll koll på vad dom snackar om).

Körde en gång i böjen, körde ATG och en gubbe påpeka att jag gick för långt ner. Mina knän skulle gå sönder.. Och när jag körde rätt tungt i bänken så skulle mina axlar gå sönder
Man måste lyssna på de äldre, de har alltid mer koll!!!!!!

2011-01-07, 23:00
  #5846
Medlem
Pilsnerologs avatar
Kanske bara är jag, men jag brukar störa mig lite på folk som efter ett set, hoppar och studsar likt en indiandans, pustar och fnyser och luftboxas som någon form av peppning inför nästa set.
2011-01-08, 00:06
  #5847
Medlem
Brukar faktiskt inte störa mig på så många på gymmet, kan vara underhållande att titta på medans man vilar emellan ett set.

Men några underhållande saker jag uppmärksammat är väl,
- alla januari nyårs löftes tränare som pumpar/springer/lyfter vikter för kung och fosterland varenda dag i två veckor för att sedan försvinna och inte dyka upp igen tills nästa januari. Helt seriöst var det som natt och dag på mitt gym runt den 5e~, men man ska inte klaga, de subventionerar ju mitt årskort

- spännisar, oftast yngre gymnasiekillar som kört lite bicepscurls och bänkpress i ett halvår för att sedan ställa sig i spegeln och inspektera sin biceps ifrån alla möjliga vinklar emellan varje set.

- folk som gör fel och låtsas som ingenting, tex. ramlar av löpbandet och försöker kravla upp så snabbt som möjligt i tron om att ingen såg det eller någon som "fastnar" mitt i en rep och inte orkar lyfta upp.
2011-01-08, 01:31
  #5848
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
- folk som gör fel och låtsas som ingenting, tex. ramlar av löpbandet och försöker kravla upp så snabbt som möjligt i tron om att ingen såg det eller någon som "fastnar" mitt i en rep och inte orkar lyfta upp.

Vad då fel? Bra att de maxar tills de "dör"/"fastnar"/spyr/ramlar av, annars kommer de aldrig framåt!
2011-01-08, 01:56
  #5849
Medlem
CmdrKeens avatar
Stör mig på discobyggare som gör rullande shrugs. Äckligt att se på.
2011-01-08, 02:01
  #5850
Medlem
jag kan säga så här; Vem är jag och döma någon liksom vem är de att döma mig? Stör mig inte heller på hur folk tränar, det är helt upp till de själva.

Jag stör mig dock som fan på folk som "förstör" för mig genom att inte städa upp efter sig; Lägga tillbaka vikterna, ta bort sitt svett från bänkarna/diverse saker och sådana ting.
__________________
Senast redigerad av watisdiz 2011-01-08 kl. 02:06.
2011-01-08, 02:03
  #5851
Medlem
RoaldDahls avatar
Ni glömmer att ställa er den viktigaste frågan:

Är det ömsesidigt?
2011-01-08, 02:26
  #5852
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Kanske bara är jag, men jag brukar störa mig lite på folk som efter ett set, hoppar och studsar likt en indiandans, pustar och fnyser och luftboxas som någon form av peppning inför nästa set.

Det såg jag idag, en man på 55+ som kom in i styrkerummet, ställde sig framför en spegel och började skutta omkring och frusta som en häst. Sedan stod han och sträckte lite på kroppen åt alla möjliga håll, sedan gick han vidare till ett hörn där det finns stora bollar och mattor, där skuttade han runt (tror han gjorde lite sittups också). Efter det gick han bort och ställde sig och hoppade lufthopprep i cablecrossen en stund. Resterande delen av sitt pass körde han hantelpress med silverhantlarna. Både plan hantelpress, lutande och nedåtlutande.

Han är facinerande att se på, han har också en anatomibok han alltid har med sig in i gymmet.
2011-01-08, 03:05
  #5853
Medlem
CmdrKeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Det såg jag idag, en man på 55+ som kom in i styrkerummet, ställde sig framför en spegel och började skutta omkring och frusta som en häst. Sedan stod han och sträckte lite på kroppen åt alla möjliga håll, sedan gick han vidare till ett hörn där det finns stora bollar och mattor, där skuttade han runt (tror han gjorde lite sittups också). Efter det gick han bort och ställde sig och hoppade lufthopprep i cablecrossen en stund. Resterande delen av sitt pass körde han hantelpress med silverhantlarna. Både plan hantelpress, lutande och nedåtlutande.

Han är facinerande att se på, han har också en anatomibok han alltid har med sig in i gymmet.

Du råkar inte träna på F&S möjligtvis?
2011-01-08, 03:09
  #5854
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmdrKeen
Du råkar inte träna på F&S möjligtvis?

Sportlife
2011-01-08, 03:13
  #5855
Medlem
CmdrKeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Sportlife

Ah okey, lät som f&s ... mysrum med bollar och silverhantlar bland friavikter
2011-01-08, 03:20
  #5856
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CmdrKeen
Ah okey, lät som f&s ... mysrum med bollar och silverhantlar bland friavikter

Haha, mysrum

De flesta gym har väl åtminstonde en boll och de obligatoriska silverhantlarna från 1-10 kg?
Och varför gömma undan silverhantlarna någon annanstans, för vissa övningar funkar vikter <10 kg utmärkt, om man nu inte tränat i ett antal år

Jag har tränat på fyra olika gym i mitt liv, och alla fyra har haft bollar och silverhantlar bland de fria vikterna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in