Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-27, 12:16
Medlem
zapatistas avatar
Hallå.

När jag startar upp datorn kommer en ruta upp i någon sekund, i vilken det står "Spela upp automatiskt..." och sedan "PC1910P"

Har googlat efter detta, men finner ingenting. Vad innebär detta?
Citera
2009-02-27, 12:20
Medlem
Korneliuss avatar
Har du något program så du kan ändra vilka program som får autostarta? Själv använder jag Auslogic BoostSpeed enbart för den sakens skull. Hjälper att få ner antalet processer till runt 40 för mig.
Citera
2009-02-27, 12:27
Medlem
pokereves avatar
Skriv msconfig i kör (XP). eller i sökrutan under startmenyn om du har Vista.
Gå sedan in under fliken autostart. Där ser du alla program som startar automagiskt när du startar Windows. Bocka ur dem du inte vill ha och starta
om
Obs: Ta inte bort något som du inte är säker på att datorn behöver.
Citera
2009-02-27, 12:29
Medlem
CronoSs avatar
Ingen fara o ta bort allt, kan ju alltid lägga till det man vill autostarta sen. Typ,brandvägg och antivirus och vad mer man vill ha.
Citera
2009-02-27, 12:30
Medlem
Twitters avatar
det är bara ta bort allt förutom antivirus och drivrutiner, detta gör även att datorn blir jävligt mycket snabbare vid uppstart
Citera
2009-02-27, 12:40
Medlem
FISKISCHs avatar
hm, är inte det någon form an lagringsenhet? ex extern hdd, minnes kort eller liknande?
Citera
2009-02-27, 15:04
Medlem
zapatistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
hm, är inte det någon form an lagringsenhet? ex extern hdd, minnes kort eller liknande?

Upptäckte tidigare att jag hade filer mountade i daemon tools, så det var väl dom som lästes av.
Citera
2009-02-27, 17:54
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapatista
Upptäckte tidigare att jag hade filer mountade i daemon tools, så det var väl dom som lästes av.

ja precis. stäng av automount så slipper du problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in