2009-03-02, 21:41
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för ditt svar!

Men åkte ni inte därifrån i taxibilen? Jag kanske uttryckte mig luddigt, men om det var meningen att råna killen och skjuta sönder taxibilen, hur skulle ni ha tagit er därifrån då (om ni hade skjutit sönder bilen, som planen var)?

Nu kanske det blev ännu mer luddigt
nä det är väl dumt att förstöra bilen man skall åka med,,, vi hade egen bil men släpp det med bilen nu det verkar bli rörigt,,,
Citera
2010-05-19, 12:27
Medlem
gasten2s avatar
jaha? nu har det gått drygt ett år sedan senaste inlägget, undrar bara om det inte var intressant längre då det nu finns en vägg att ställa frågorna till som dessutom svarar med fakta, kanske det är så att det inte längre är lika spännande att kunna spekulera och frottera sig i andras olyckor,.
detta är ju bara min egen reflektion av det hela,,
Citera
2010-05-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasten2
jaha? nu har det gått drygt ett år sedan senaste inlägget, undrar bara om det inte var intressant längre då det nu finns en vägg att ställa frågorna till som dessutom svarar med fakta, kanske det är så att det inte längre är lika spännande att kunna spekulera och frottera sig i andras olyckor,.
detta är ju bara min egen reflektion av det hela,,

Sover du gott om nätterna?

Var killen du hade ihjäl en skitstövel? Tyckte du illa om honom?

Eller var han bara en helt vanlig snubbe som kom på kant med sin svärmor?

Låt säga att ni hade gjort vad ni planerat - att råna honom mitt i natten i hans taxi och ge honom en massa spö, hade du då ändå känt att han hade gjort sig förtjänt av det?
Citera
2010-05-21, 13:01
Medlem
gasten2s avatar
många frågor blir det, men jag sover alldeles utmärkt på nätterna,, och när klockan ringer på morronen så sover jag gärna 5 min till.
Om han var en skitstövel eller ej, det kan jag däremot inte svara på då jag gick andras ärenden, den bild som jag fått uppmålad inför detta,, javisst, då hade han varit en sådan,
sedan om det hade blivit som det var planerat med misshandel,, visst det hade varit mycket lättare att acceptera efterföljderna då.
Citera
2010-10-29, 18:55
Medlem
gasten2:

Den här chansen är unik, att kunna få svar av en som upplevt ett mord. Jag hoppas att du vill och kan svara på mina frågor.

Hur upplevs de närmsta minuterna efter mordet, står tiden still, tänker man klart eller är allt kaos?
Vad hade ni ytterligare för vapen med er?
Trodde du/ni att ni skulle komma undan?
När förstod du att "det var kört", att du skulle åka dit?
Hur var första tiden i fängelset? Fick du stryk eller gav du stryk någon gång?
Var satt du av ditt straff och hur behandlades du där?
Hur påverkas man av 10 år i fängelse?

Tycker att Hag22 ställt relevanta frågor och ser gärna svar på dom frågorna också.

Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Verkade som många i tråden hade frågor/antaganden som anmärkningsvärt tystnade.
Finns väl ingen annan som har mycket know-how kring dråp som du i tråden, bokstavligt talat .
Vad jag menar är att du har en erfarenhet som de flesta av oss saknar.
Till och med svårt o gissa hur det kan vara.

Jag är helt okunnig och kommer dragandes med naiva frågor .
Ha överseende eller strunta svara på frågorna om det blir jobbigt för dig.
Rätta mig om jag har fel,har bara medias bild.

När jag läser om Helen verkar det så konstigt blandning mellan kalabalik och lugn.

Man har hört ett skrik.
En bil sticka iväg hög fart.
Därefter bilspår
Helenas skor och ringar.

Tänker dra paralleller med din situation.
Varför jag gör det är för att frågan handlar om tankar/känslor.
Att du drar dig till minnes hur det var för dig.
För att jag ska förstå (på ett ungefär) hur det kan bli i en sådan situation.

Efter du skjutit denna man åker ni där ifrån.
Hur åkte ni iväg>>snabbt eller tog det lugnt ?
Hur var stämningen ?

I närheten ska ni ha slängt vapnet på marken vilket hittades av polisen .
Varför gjorde ni det?
Kommer du ihåg ifall ni tänkte något?

Du berättade att din situation var en olycka , ni skulle bara skrämma om jag förstod rätt.
Denna ”skrämmar” handling var den väl planerad men allt blev fel ?

Om du skulle ”spåna” som alla andra gällande Helenas försvinnande.
Vad tror du att ringarna har för betydelse?
Varför ska hon inte bära dessa, tror du ?
Vad kan ringarna symbolisera hos en tjej?

En nyfiken jävel!
Citera
2010-11-11, 16:43
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigelNigel
gasten2:

Den här chansen är unik, att kunna få svar av en som upplevt ett mord. Jag hoppas att du vill och kan svara på mina frågor.

Hur upplevs de närmsta minuterna efter mordet, står tiden still, tänker man klart eller är allt kaos?
Vad hade ni ytterligare för vapen med er?
Trodde du/ni att ni skulle komma undan?
När förstod du att "det var kört", att du skulle åka dit?
Hur var första tiden i fängelset? Fick du stryk eller gav du stryk någon gång?
Var satt du av ditt straff och hur behandlades du där?
Hur påverkas man av 10 år i fängelse?

Tycker att Hag22 ställt relevanta frågor och ser gärna svar på dom frågorna också.

En nyfiken jävel!

hmm upplevt ett mord? ja det är ju som tur inte många som behöver göra det, och de jag träffat som har gjort det är ångerfulla och har hamnat i en situation som de inte rett ut. sedan finns de som inte heller bryr sig och skulle göra om det om de fick chansen, och förhoppningsvis sitter den senare kategorin inne då.

kaoset som råder direkt efter skottet är en blandning av panik och illamående,, jag personligen kan faktiskt inte redogöra exakt vad som sades eller gjordes då jag inte minns det, det är först när jag talar om för min kollega att jag tror jag sköt honom som skallen börjar fungera igen, och jag försökte reda ut vad som egentligen hände, vapnet kastades ut i panik tillsammans med patronerna. och nej det fanns inget annat vapen med i detta även om jag vid den tiden hade licenser och flera vapen i vapenskåpet hemma.

Då vi kallt räknade med att de inte skulle komma på oss för ett rån som vi skulle fingera, så trodde vi då att risken var minnimal att åka dit. men nu var ju saken en helt annan då en person dog på platsen och man förstod att det bara var en tidsfråga innan de kom och knackade på dörren. och när de gjorde det så var det mera en befrielse,
då jag satt i häktet fösta året så var det lugnt, sedan var det riksmotagningen på kumla för utredning och då skedde väl det som inte får hände då tre galningar sköt ihjäl poliseer i melexander. detta påverkade mycket av vad det gäller permissioner och frigång på kåkarna.

efter utredningen som var i två månader på Kumla så var effektiv tid till min utredning ca 20 minuter så flyttade jag till Tidaholm där jag sedan var i två och ett halvt år. sedan om det var bråk? inte som jag var med i iaf, skötte mitt och sket i de andra vad de pysslade med..

10 år så gör man 2/3 delar av den tiden och visst påverkas man,, man har ju ett språk som skulle få
vem som helst att reagera sedan lägger man ju sig till med ovanor, pratar fortfarande för mig själv, och jag får iaf de bästa svaren då.
en annan aspekt är att fungera i det vanliga samhället sedan. betala räkningar, skaffa en sådan sak som bank konto, är ju en utmaning det med. eller om man går till någon myndighet och vill ha svar och det sitter en bessewisser där och bara snackar skit,,, nja då kan det ryka i öronen fortfarande,

angående frågorna från hag22 så har jag redan svarat det jag tycker är väsentligt där och det får ni nöja er med. angående helena så vet jag ingenting om det, tänker heller inte sitta här och tro en massa som så många andra gör,
Citera
2010-11-11, 17:21
Medlem
Tack för dina svar!

Ha det fint!
Citera
2011-07-01, 17:18
Medlem
tja gasten, vad vet du om mamman som lejde er?
vad heter hon?
vet du vad gör hon nu?
satt hon av hela sitt straff utomlands?
Citera
2011-09-04, 19:33
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.S
tja gasten, vad vet du om mamman som lejde er?
vad heter hon?
vet du vad gör hon nu?
satt hon av hela sitt straff utomlands?

ja du vad jag vet om henne är inte så mycket egentligen, en vilsen människa med stort kontrollbehov, hennes namn spelar ingen roll i detta sammanhanget, men CT är hennes initialer.
Vad hon gör idag vet jag inte heller då jag varken vill eller kan ha kontakt med henne,
hon satt inte fängslad utomlands mer än när de grep henne i Frankrike och hon hamnade i byråkratins malande innan hon lämnades ut till sverige, en procedur som tog ca 6 månader, resten avtjänades i sverige, 2/3 av straffet minus 6 månader blir väl 9 månader i svenskt fängelse, straffet var väl sedan att ta upp kontakten med sin dotter igen, sedan sviterna efter vårt misstag att vi hade ihjäl Kjell vilket inte på något vis var planerat eller beställt från CT.
jag hoppas att det går bra för henne och att hon får den hjälpen hon behöver i fortsättningen,

"gasten"
Citera
2012-06-05, 10:09
Medlem
VanitaToftbys avatar
Sådärja. Då har en av mördarna bildat mopedklubb och som påstår sig bestå av hederliga mopedintresserad äldre ungdom....
http://www.skovdenyheter.se/nyhet/6390/mc-klubben-mercenaries-har-flyttat-i-acklinga
Citera
2012-06-07, 22:51
Medlem
Jailniggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Sådärja. Då har en av mördarna bildat mopedklubb och som påstår sig bestå av hederliga mopedintresserad äldre ungdom....
http://www.skovdenyheter.se/nyhet/6390/mc-klubben-mercenaries-har-flyttat-i-acklinga
Moget.
Citera
2012-06-08, 02:36
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby

Finns en tråd om moppepojkarna i organiserad brottslighet om jag förstått det rätt

https://www.flashback.org/t1812379
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in