2009-03-02, 10:18
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxCavalera
kanske lite off topic, men jag har sommarstuga i närheten och vad jag hört i stugorna så ska kvinnan på något sätt vara förknippad med Clark Olofsson. Har för mig att dem är kusiner. Någon som vet mer?

Finns inte ett spån av sanning i det att CT skulle vara släkt med olofsson.. tur ni har något att snacka om i era stugor
Citera
2009-03-02, 10:43
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Jo, tänkte en respektfull diskussion gällande taximordet.
Har bara information från media,rätta mig ifall jag har fel.

En kvinna var missnöjd med dotterns val av pojkvän ville märka honom.
Hon fick kontakt med en privatdetektiv som förmedlade kontakt med två väktare som åtog sig misshandla pojkvännen för 30 000 kronor var.
Sen hände något torsdagen 12 mars 1998 denna misshandel beställning blev ett mord.
Mannen hittades på fredagen ihjälskjuten i sin taxibil.
Fyra män dömdes för inblandning i mordet och jag tror att kvinnans straff blev tre års fängelse.

Vad jag förstår är inblandade fira idag och suttit av sitt straff.
Jag skulle vilja höra mer om modet och vad som hände efteråt.
Någon som vet ?
//MVH

ja du, jag är väl den som skall svara på dessa frågor då. jag har avtjänat ett tioårigt straff för detta, och känner väl att jag kan ställa upp på att svara och stå upp för detta, det är inget som jag på någotvis är stolt över, men för att gå vidare i livet så kan man ju bolla mot detta planket

en äldre väktar kollega till mig fick två år lika så den privat detektiv som deligerade bort jobbet till oss. dessa två hade inte ens med det som senare hände att göra då de inte visste om något, uppdraget ( om man nu kan kalla det så) ändrade ju karraktär drastiskt.

min kollega som var med fick 6 år och jag 10
kvinnan fick 2.5 år dessutom ett skadestånd då åklagaren gått över sina befogenheter.

I dag är alla fria och sköter sitt med jobb och familjer, många av oss har börjat om
Citera
2009-03-02, 11:18
Medlem
Du vet att jag har tusen frågor.
Vill du inte svara/kan inte respekteras det.

1.Som utomstående uppfattar jag mamman som ”knäpp gök”.
Fanns det en snyfthistoria i detta uppdrag från hennes sida eller var det en ren uppgörelse,ni tog bara betalt?

2. Den här gränsöverskridningen.
Nu har åren gått, du har säkert tänkt mycket fått möjligheten till professionell hjälp.
Hur skulle du beskriva orsaken till att du hamnade i situationen?

3.Torsdagen 12 mars
Rätta mig om jag har fel eller säg ifrån om frågorna är för ingående.
Jag har aldrig hamnat i liknande situation->har fullt med korkade frågor.

Vet inte varför man är beväpnad när man vill misshandla någon utan tror man är beväpnad då man vill döda någon.
Kan du berätta hur ni resonerade hur du tänkte och vad ville ni med vapnet?

/mvh
Citera
2009-03-02, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gasten2
ja det är väl inget hemligt med vad vi looservakter håller på med Vi jobbar båda två, och har gjort det sedan vi blev fria,, vad vill du veta mera?

Jag har suddat igenom lite tråden lite snabbt.

Du var alltså "torped" utan större brottsligt förflutet?
Du åtog dig ett uppdrag att mörda denna taxichaufför, varför?
Du saknade helt kunskap om detta område och ställde till det regält för dig själv och offrets anhöriga. Var du påtänd?

Hur är relationen med den andra "torpeden" i dag?

Hur är det att vara ute i samhället, tittar folk snett på dig?

Vad jobbar du med i dag?
Citera
2009-03-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy

Nej, han skulle ju misshandla honom, men något gick snett... har inte läst tidningsartikeln, det står kanske där vad som felade.
Citera
2009-03-02, 15:16
Medlem
gasten2s avatar
Citat:

Du saknade helt kunskap om detta område och ställde till det regält för dig själv och offrets anhöriga. Var du påtänd?

Hur är relationen med den andra "torpeden" i dag?

Hur är det att vara ute i samhället, tittar folk snett på dig?

Vad jobbar du med i dag?
för det första har jag aldrig varit påtänd. och jag har aldrig påtagit mig ett uppdrag i vilket det skulle ske ett mord. kunskaperna har jag och det skulle nog sett anurlunda ut om jag varit ute på ett sådant uppdrag.
min kollega och jag har kontakt och jobbar tillsammans ibland.
Citera
2009-03-02, 15:22
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvare
Nej, han skulle ju misshandla honom, men något gick snett... har inte läst tidningsartikeln, det står kanske där vad som felade.
. felet var många, vi skulle fingera ett rån då varken jag eller min kollega var intresserade av att utföra någon misshandel, men pengar var redan i rullning , det sk rånet gick snett och jag skulle skjuta sönder bilen för att få längre försprång, Kjell kom i någon chock och frös. och i skedet när jag föser in honom i bilen så smäller vapnet av, detta träffar i sidan vid nedre revbenen och passerar ut genom hans axel på andra sidan.
vapenteckniker hittade ett plast föremål i vapnet vid undersökningen av detta, men åklagare valde att förbise detta och fortsatte sin linje och yrkade på mord. trotts att olika vapen tekniker säger att vad som hälst kan ske med främmande föremål i lådan på vapnet, dvs det kan låsa sig eller smälla av när som . vet inte riktigt än idag vad som är riktigt eller inte, en sak vet jag och det är att jag aldrig riktade vapnet mot Kjell för att ta hans liv eller förövrigt skada honom.
Citera
2009-03-02, 16:51
Bannlyst
Citat:
för det första har jag aldrig varit påtänd. och jag har aldrig påtagit mig ett uppdrag i vilket det skulle ske ett mord. kunskaperna har jag och det skulle nog sett anurlunda ut om jag varit ute på ett sådant uppdrag.
min kollega och jag har kontakt och jobbar tillsammans ibland.

Målar du här upp att du på den tiden ofta åtog dig uppdrag av denna sort?

Var du en känt namn i den undre världen?

Vad jobbar du med?
Citera
2009-03-02, 17:22
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Målar du här upp att du på den tiden ofta åtog dig uppdrag av denna sort?

Var du en känt namn i den undre världen?

Vad jobbar du med?

här målas ingenting,, och jag är tidigare inte känd i kriminella kretsar.
Citera
2009-03-02, 18:01
Medlem
Prinzezzans avatar
En stor eloge till dig som kan och vill svara på frågor! Det är strongt gjort! Du har tagit ansvar för det du gjort (även om det är som du säger; att det inte var meningen att döda taxichauffören) och avtjänat ditt straff.

Du har också, enligt egen utsago, tagit avstånd från kriminalitet och har nu familj och jobb. Detta förtjänar respekt och man kan hoppas att de som har frågor till dig, har det p g a seriösa funderingar och inte med någon baktanke att "pumpa" dig på "smaskigt" skvaller eller att håna dig på något sätt. Bra gjort av dig (er?) att ta dig ur detta!

Jag har också några frågor.

Du berättar att bilen skulle skjutas sönder för ni skulle få större försprång. Hur var det planerat att ni skulle ta er därifrån efter rånet (som nu gick fruktansvärt snett)? Hade ni en annan bil att använda? För visst låg platsen för dödsskjutningen ganska avlägset, eller har jag missuppfattat det?

Är det sant att taxichaufförens svärmor ville se honom "sittande i rullstol" och att det var syftet? Jag kan ha missuppfattat detta, men jag får inte riktigt ihop er plan med att råna mannen med svärmoderns önskan, om det var så.
Citera
2009-03-02, 18:56
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
En stor eloge till dig som kan och vill svara på frågor! Det är strongt gjort! Du har tagit ansvar för det du gjort (även om det är som du säger; att det inte var meningen att döda taxichauffören) och avtjänat ditt straff.

Du har också, enligt egen utsago, tagit avstånd från kriminalitet och har nu familj och jobb. Detta förtjänar respekt och man kan hoppas att de som har frågor till dig, har det p g a seriösa funderingar och inte med någon baktanke att "pumpa" dig på "smaskigt" skvaller eller att håna dig på något sätt. Bra gjort av dig (er?) att ta dig ur detta!

Jag har också några frågor.

Du berättar att bilen skulle skjutas sönder för ni skulle få större försprång. Hur var det planerat att ni skulle ta er därifrån efter rånet (som nu gick fruktansvärt snett)? Hade ni en annan bil att använda? För visst låg platsen för dödsskjutningen ganska avlägset, eller har jag missuppfattat det?

Är det sant att taxichaufförens svärmor ville se honom "sittande i rullstol" och att det var syftet? Jag kan ha missuppfattat detta, men jag får inte riktigt ihop er plan med att råna mannen med svärmoderns önskan, om det var så.

tack för det,

när jag säger bilen så åsyftar jag taxi bilen här , jag skulle haft en speciell amunition för att skjuta sönder motor vid detta tillfllet men fann ingen lämplig så det blev rådjurshagel istället, vi tänkte då att ett skott in under instrumenteringen skulle iaf orsaka kortslutningar och sätta bilen ur funktion.
ja det var vad hon sa vid ett av tillfällena som vi träffade henne att han skulle bli sittandes i rullstol. varken jag eller kollega var intresserade av att genomföra detta .
sedan var det hennes ide att fingera ett rån och på så sätt få någon form av upprättelse. vi funderade inte vidare på detta utan var trötta på hennes babblande och ville bara få ett avslut på detta som passade alla.. tyvärr gick det ju inte enligt planerna.
Citera
2009-03-02, 19:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
tack för det,

när jag säger bilen så åsyftar jag taxi bilen här , jag skulle haft en speciell amunition för att skjuta sönder motor vid detta tillfllet men fann ingen lämplig så det blev rådjurshagel istället, vi tänkte då att ett skott in under instrumenteringen skulle iaf orsaka kortslutningar och sätta bilen ur funktion.
ja det var vad hon sa vid ett av tillfällena som vi träffade henne att han skulle bli sittandes i rullstol. varken jag eller kollega var intresserade av att genomföra detta .
sedan var det hennes ide att fingera ett rån och på så sätt få någon form av upprättelse. vi funderade inte vidare på detta utan var trötta på hennes babblande och ville bara få ett avslut på detta som passade alla.. tyvärr gick det ju inte enligt planerna.

Tack för ditt svar!

Men åkte ni inte därifrån i taxibilen? Jag kanske uttryckte mig luddigt, men om det var meningen att råna killen och skjuta sönder taxibilen, hur skulle ni ha tagit er därifrån då (om ni hade skjutit sönder bilen, som planen var)?

Nu kanske det blev ännu mer luddigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in