Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Jo, tänkte en respektfull diskussion gällande taximordet.
Har bara information från media,rätta mig ifall jag har fel.
En kvinna var missnöjd med dotterns val av pojkvän ville märka honom.
Hon fick kontakt med en privatdetektiv som förmedlade kontakt med två väktare som åtog sig misshandla pojkvännen för 30 000 kronor var.
Sen hände något torsdagen 12 mars 1998 denna misshandel beställning blev ett mord.
Mannen hittades på fredagen ihjälskjuten i sin taxibil.
Fyra män dömdes för inblandning i mordet och jag tror att kvinnans straff blev tre års fängelse.
Vad jag förstår är inblandade fira idag och suttit av sitt straff.
Jag skulle vilja höra mer om modet och vad som hände efteråt.
Någon som vet ?
//MVH
ja du, jag är väl den som skall svara på dessa frågor då. jag har avtjänat ett tioårigt straff för detta, och känner väl att jag kan ställa upp på att svara och stå upp för detta, det är inget som jag på någotvis är stolt över, men för att gå vidare i livet så kan man ju bolla mot detta planket
en äldre väktar kollega till mig fick två år lika så den privat detektiv som deligerade bort jobbet till oss. dessa två hade inte ens med det som senare hände att göra då de inte visste om något, uppdraget ( om man nu kan kalla det så) ändrade ju karraktär drastiskt.
min kollega som var med fick 6 år och jag 10
kvinnan fick 2.5 år dessutom ett skadestånd då åklagaren gått över sina befogenheter.
I dag är alla fria och sköter sitt med jobb och familjer, många av oss har börjat om