• 1
  • 2
2003-09-24, 19:28
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag tycker att jurrasic-kakorna är underskattade. I synnerhet då Napoleonbakelse och Budapeststubbe.
För er som bor i GBG eller har vägarna förbi så är franska bageriet på Övre Husargatan (tror det heter Le petite patiserie eller ngt i den stilen) ett absolut måste. Fantastiska bakverk för den gottesugne.

Som självutnämnd kak-connossieur sliter jag mitt hår..

Vad är jurrasic-kakor, misstänker att de är stora?
Citera
2003-09-24, 19:45
Medlem
Citat:
Vad är jurrasic-kakor, misstänker att de är stora?
Misstänker att det betyder gamla klassiker, typ Dammsugare.
Citera
2003-09-24, 20:05
Medlem
Fat bastards avatar
Krusbärsgrottor från Ejes bageri, ska det va!
Citera
2003-09-27, 01:07
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Jag gillar cafékultur och kaffebröd!

- Wienerbröd av respektingivande proportioner
- Chokladbiskvier
- Bananbakelser (att ingen ännu tagit upp denna delikatess förvånar mig!)
- "Kammar"
- Goda mackor (gärna med leverpastej och saltgurka)
Citera
2003-09-27, 01:53
Medlem
Afonsos avatar
Också svag för hederliga svenska konditorier med svart kaffe, mazariner, kanelbullar och en och annan bit princesstårta
Citera
2003-09-27, 02:19
Medlem
Parkers avatar
En slemmig butterkaka med massvis av gult klet, gärna hafsigt bakad med överdrivet mycket socker och kanel. Brukar kosta runt tio spänn på ICA (men inhandlas med fördel framåt 23-tiden på Statoil) och avnjutes bäst med en flaska Festis Cassis (alt. Strawberry Grapefruit) framför TV'n. Mums!
Citera
2003-09-27, 11:57
Medlem
Ralfons avatar
Har alltid haft en väldigt huslig mamma och en lika huslig mormor som bakat kakor som galningar, samt en far som titt som tätt köper hem tonvis med kakor & bakelser, så det har ju livit en del sådant...måste nog säga att jag gillar allt, eller så gott som iaf. Wienerbröd är ett måste, chokladbiskvier är inte heller att leka med liksom de flesta andra bakverk. Men allra godast är min egen hemmagjorda tårta...
Citera
2003-09-27, 21:32
Medlem
Gamla hederliga kanelbullar är nog de jag kan proppa i mig mest av och ändå inte tröttna på (fan skulle ju ha varit duktig och bakat idag..)

Finns några stora muffins att köpa i butik, vaniljmuffin med chokladbitar i.. mycket gott men alldeles för mättande orkar sällan mer än en halv sådan.

Mörka cookies med vita chokladbitar i är också en höjdare!

Näe fyyy måste iväg och köpa nåt nu..
Citera
2003-09-28, 00:55
Medlem
Deannas avatar
Inget slår mammas nybakta kanelbullar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in