NEj inga erfarna undulatfolk här märker jag
Precis som människor är inte alla undulater lika gaphalisga o dylikt.
Honor är mer tystlåtna, de gillar att knaga, och leker oftast inte med speglar
hanar har förmåga att fjanta sig med spegeln om man skämmer bort dem med den.
Se till att köpa en stor bur... ha pinnar i buren som du plockat i skogen.. sen ha några pinnar utanför buren också så det kan sitta och vila på dem när det är ute..fåglar gillar egentligen inte att sitta på "galler" de vill sitta på pinnar som sina förfäder alltid gjort..
Mat uppe på buren kan vara att rekomendera också.. då de blir lättare för dem att äta eftersom de lättare kan ha uppsikt från faror.
vi har haft x antal unulater och vi måste köpa en ny varje gång de dör eftersom det blir så tyst i hemmet... skönt att ha nån att prata med
våran undulat är jämt ute förutom när han sover, han får panik inne i buren på dagarna....
om du låter de vara instängde för länge finns risk att de blir som jag säger "deprimerade" och vill inte göra nåt annat än att sitta i buren och glo..
tyvärr verkar det som de flesta som köper fåglar låter de sitta instänga i den där förbannade buren..
att det väsnas en del är bara roligt, på sommaren blir det ljust tidigt då kan de vråla ibland när de hör fåglar utanför, på vintern "sitter de o drar sig på pinnen" till 9 ibland
har du en bra bur också kommer de spändera mestadels av tiden på den då kan man lägga nån genomskinlig plast under buren får att det inte ska bli bajs på golv eller matta.
detta är mina erfarenheter av undulater i allafall