• 2
  • 3
2003-10-05, 13:58
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
din allergi låter ganska hårt vara av psykisk börd och inte av fysisk. fast jag är ingen expert, utan det vara bara en lekmannareflektion.

naglfar out.

Nej just det du är bara en lekman, det är vissa ämnen i dom röda frukterna/bären/grönsakerna, färgämnen om man inte tål.
Citera
2003-10-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Ser ut som var, smakar som om nån försökt göra sylt av tomater.
Ser otroligt fel ut bredvid senapen på en varmkorv.

jag har faktiskt gjort sylt av chili...och det blev riktigt gott.
Citera
2003-10-10, 12:01
Medlem
Charlies avatar
Jodå, allergi mot rött färgämne är klart existerande, som tur e lider jag inte av de själv

Känner en kille som var tokallergisk mot fisk, en gång käkade vi kyckling på en restaurang, och han började må förjävla illa...

På sjukhuset förklarade läkaren det med att kycklingen måste varit uppfödd på fiskmjöl eller nåt sånt, wierd.

Led länge av laktosintolerans, inte så jävla kul,,, råkade man få i sig lite blev det till att spendera ett par timmar med att sprutlackera toaletten
Citera
2003-10-10, 19:10
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Vad exakt är det som får i övrigt psykiskt och socialt väl fungerade människor att plötsligt vilja köpa lila eller grön ketchup? Brist på spänning i vardagen, eller vadå? Duger inte den röda - om man är allergisk kan man köpa den gula - vi redan har i våra affärer? Känns lite tramsigt. "Det blir ju så roligt med cyanfärgad tomat-och-krydd-röra!"

- Om jag går och skaffar mig en flaska ... CHOCKROSA ketchup kommer jag säkert få det jättekul och gapskratta måltiderna igenom! Och vilken stämningsförhöjare vid lite festligare tillfällen, sedan!

Svar: Barn
De djävlarna älskar olikfärgade ketchup och annat som de med fördel sprutlackerar varandra med på födelsedagsfester om det serveras för mycket coca-cola
Citera
2012-01-24, 20:10
Medlem
smides avatar
Ja, jag vet att tråden är 9 år gammal men tanken på gul ketchup slog mig likt en blixt från klar himmel tidigare i dag när jag befann mig på tronen.
Var en väldans många år sedan jag sist var i kontakt med, eller ens tänkte på den gula ketchupen.
Men som ni vet kan saker bara ploppa upp i skallen på en när man sitter där och filosoferar över livet.

Minns tydligt den där reklamen från förr med gul ketchup, hela den där grejen var superhypad då.
Testade den hemma någon gång när det var nytt och jag har för mig att det var ganska gott.
Men sedan dog hela fenomenet gul ketchup ut totalt av någon anledning.
Varför försvann den? När försvann den? Smakade ni på den, och vad tyckte ni om den?
Saknar ni den? Finns det fortfarande någonstans?

Frågorna är många.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in