Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-26, 14:55
Medlem
whippeds avatar
Hej alla.

Jag har nyss installerat om min dator och fram till idag fungerade allt strålande. Idag när jag försökte starta ett spel blev hela skärmen blå/svart och jag var tvungen att stänga av för att starta om. När jag startade upp igen stod det att "datorn har återställts efter ett allvarligt fel" osv. När jag auto-anmälde felet till Windows fick jag svaret:
"You received this message because a device driver installed on your computer caused Windows to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a stop error. A stop error requires you to restart your computer."

Jag har ett MSI K9VGM-V mainboard och i den ingår grafik/ljudkort. Jag tror att "grafikkortet" heter VIA K8M890. Hur som helst, i installationsskivan finns tre drivrutiner. Chipset, Display och Audio. Precis som första gången jag installerade det här (ett år sen ungefär) så fungerar bara Chipset. Det verkar som att det egentligen är avsett för Vista, och jag har XP Home (32 bit).

Så jag gick online för att hitta en drivrutin som jag trodde jag skulle ha, det funkade i ett par dagar, och nu fick jag det här problemet. Har försökt att installera en annan drivrutin, avinstallera den förra osv. Men inget fungerar.

Nu har jag baske mig fått bort alla drivrutiner och installerat en online som jag är säker ska fungera. Allt fungerar, förutom när jag försöker starta spelet (som är Football Manager 2009, inte så krävande precis). Då blir allting blått. Jag FATTAR inte.
Citera
2009-02-26, 20:01
Medlem
whippeds avatar
Update! Jag tog print screen på den blåsvarta skärmen, lyckades krångla fram mspaint trots att jag itne såg något och sparade det här:

http://img228.imageshack.us/my.php?image=hejhej.jpg

Jag har precis laddat ner alla drivrutiner jag kan tänkas behöva från MSI:s hemsida. Några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in