2009-02-26, 11:36
Medlem
Skulle behöva svar från någon mycket IT-kunnig.

Jag hade tillgång till min arbetsmail endast via webmailen dvs på distans på min hemdator.
När jag gick igenom mailen så laddade jag hem vissa bifogade filer som fanns i mailen.

Kan företaget se detta i efterhand att jag har laddat hem dessa bifogade filer till min egen hemdator?

Tacksam för snabbt svar
Citera
2009-02-26, 11:49
Medlem
micaeles avatar
Kort svar, nej. Visst finns möjligheten att epostservern sparar IP för den som laddar hem bifogade filer, men den är obefintlig och ingen sitter och tittar på sådant dagarna i ända.
Citera
2009-02-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Kort svar, nej. Visst finns möjligheten att epostservern sparar IP för den som laddar hem bifogade filer, men den är obefintlig och ingen sitter och tittar på sådant dagarna i ända.

men du menar att om de skulle göra det, så skulle dom kunna se vilka filer jag laddat hem? Eller du menar att dessutom måste en viss tjänst finnas på deras server för att det skall gå?
Citera
2009-02-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotmosa
Skulle behöva svar från någon mycket IT-kunnig.

Jag hade tillgång till min arbetsmail endast via webmailen dvs på distans på min hemdator.
När jag gick igenom mailen så laddade jag hem vissa bifogade filer som fanns i mailen.

Kan företaget se detta i efterhand att jag har laddat hem dessa bifogade filer till min egen hemdator?

Tacksam för snabbt svar

Tillägg, det är alltså outlook och exchange server. Är det någon skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in