Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-26, 10:58
Medlem
Hej, tänkte fråga en sak ang explorer och min blogg.
Har sökt på FB, men inte hittat något svar.
Det kanske är super enkelt, men jag kan ju ingenting om datorer, så bäst att fråga=)

När man ska skicka kommentarer så kommer det upp en kontrolltext. Använder man firefox fungerar det som det ska, men i explorer så står det bara loading hela tiden där kontrolltexten ska synas. Så det går inte och skicka iväg någon kommentar. Ser nu också att designen ser lite annorlunda ut också i explorer, men det kanske inte gör något. Jag tänkte vara en duktig bloggägare och åtgärda problemet, men har ingen aning om hur jag ska göra.

här kommer länken till min blogg.

http://nysansmat.blogspot.com

Vet någon?
MVH/Anna
Citera
2009-02-26, 11:05
Medlem
Arch_Angels avatar
kommentarerna kommer ju fram om man klickar på kommentarer ellr hur menar du
Citera
2009-02-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel

Ja asså..jag kanske förklarade konstigt.
När jag ska testa att skicka en kommentar i explorer så
kommer det upp en ruta: ord kontroll. så står det Loading, fast det kommer aldrig upp något ord som man ska skriva in.
Tänkte bifoga en bild på hur det ser ut, men det verkar inte gå..=/
Citera
2009-02-26, 11:13
Medlem
Arch_Angels avatar
aha, då förstår jag. hade ungefär samma bekymmer jag oxå på vissa sidor som t ex Youtube å annat som inte funkade. texten kom fram men bilder å filmerna startade ej. endel sider var klockrena. fick tips om att det skulle vara flashplayern som var avinstallerat. Är kass på datorer så jag gjorde en knapert försökt innan jag bytte till Opera webläsaren istället. nu funkar då allt...
Citera
2009-02-26, 11:19
Medlem
jarlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
Läs inlägget.

Att ordverifikationen inte fungerar hänger på Google. Det du kan göra är att gå in i inställningar för bloggen och under "Kommentera" så kan man ändra inställningar. Testa om det blir skillnad om kommenteringen sker i "pop-up"-fönster (finns att välja).

Annars är mitt förslag att endast tillåta registrerade användare kommentera och sedan ta bort ordverfikationen.
Citera
2009-02-26, 11:29
Medlem
Ok tack så mycket för alla svar=)
Ska testa det där med pop up fönster.

Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Läs inlägget.

Att ordverifikationen inte fungerar hänger på Google. Det du kan göra är att gå in i inställningar för bloggen och under "Kommentera" så kan man ändra inställningar. Testa om det blir skillnad om kommenteringen sker i "pop-up"-fönster (finns att välja).

Annars är mitt förslag att endast tillåta registrerade användare kommentera och sedan ta bort ordverfikationen.
Citera
2009-02-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsmula
Ok tack så mycket för alla svar=)
Ska testa det där med pop up fönster.

det verkar fungera=)
tack tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera