2009-02-26, 06:15
Bannlyst
Forum är ett abstrakt begrepp. Nu ska jag posta ett inlägg på ett abstrakt begrepp som jag av dess abstrakta natur inte kan förstå.

Förstår någon vad "forum" är? Är det inte ett sätt att kommunicera anonymt? "Ett sätt att kommunicera anonymt", nu ska jag posta ett inlägg där. Delge en tanke där. Delge en tanke i ett verb.

Är ett "forum" en mängd elektroners uppsättning i ett RAM-minne? Nu ska jag delge en tanke i "elektroners uppsättning i ett RAM-minne". Var delger jag min tanke? Då tänker jag att min tanke översätts till 1:or och 0:or och sedan, vid beställning, återöversättas till originalform. Var delger jag min tanke? Att ett forum motsvarar elektroners uppsättning i ett RAM-minne beskriver bara i vilken form min tanke överförs. Var delger jag min tanke? Jag vet fortfarande inte vad "forum" är.

Är "forum" ni anonyma användare? Ska jag delge en tanke till er? Vad är ni? Textinlägg och avatarer. Andra tankar. Vet jag om att ni existerar? Vet jag om att forum existerar?

Hur kan jag veta att universum inte existerar kring detta forum? Hur vet jag att hela universum inte kretsar kring detta abstrakta begrepp? Det jag menar är; nu när jag försöker posta min abstrakta tanke här - på en abstrakt tanke; kan hela universum (ALLT) vara att försöka delge en abstrakt tanke (som denna) på en abstrakt tanke. Att delge någonting abstrakt (en tanke) på någonting abstrakt (en tanke) innebär ju existens i icke-existens. Min tanke existerar i ett forum, som i sin tur inte är mer än en tanke. Min tanke existerar alltså, fast i [min tanke]. Existens. Nu när jag försöker besvara frågan om vad universum är, kan universum (ALLT) vara att delge en tanke i en tanke - vilket oundvikligen skapar en tankes existens. Här är svaret på varför universum (ALLT) existerar.

Det som gör att jag skriver denna tanke är universum. Universum är ALLT - mina gener, mina upplevelser, mina resonemang. Av universum får jag alltså en tanke, en tanke som jag ska delge i en tanke. Att delge en tanke i en tanke skapar existens. Och denna existens (universum) får mig återigen att skapa en tanke. Som i sin tur leder till existens... Moment 22. Hela allting är detta. Det går inte att förstå mer av universum än det här.

Men att delge denna tanke på forumet innebär att sanningens ögonblick är nådd. Hela "allt" kan handla om detta. Hela universum kan vara oändligt stort moment 22 - allting finns i ingenting vilket skapar allting.
Senast redigerad av Yone 2009-02-26 kl. 06:28.
Citera
2009-02-26, 06:53
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yone
Hur kan jag veta att universum inte existerar kring detta forum? Hur vet jag att hela universum inte kretsar kring detta abstrakta begrepp? Det jag menar är; nu när jag försöker posta min abstrakta tanke här - på en abstrakt tanke; kan hela universum (ALLT) vara att försöka delge en abstrakt tanke (som denna) på en abstrakt tanke. Att delge någonting abstrakt (en tanke) på någonting abstrakt (en tanke)
Skulle du inte posta i Rusrapport forumet, eller är det en abstrakt tanke ?
Citera
2009-02-26, 08:01
Medlem
wellermans avatar
Dags att koppla ner sig ett tag och gå ut i friska luften?
Citera
2009-02-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wellerman
Dags att koppla ner sig ett tag och gå ut i friska luften?

Hahaha
Citera
2009-02-26, 11:38
Medlem
CurryCurres avatar
Härligt abstrakt nivå här. Jo, lite frisk luft skulle kanske inte skada men å andra sidan verkar du ha snubblat över en spännande avart av Berkeleys tankevärld här, fast med ett närmast postmodernt inslag av ovetbara tankar. Spännande indeed. Hade du intagit något särskilt innan du skrev detta? Bara yrkesmässig nyfikenhet.
Citera
2009-02-26, 17:35
Bannlyst
Svamp, cannabis o lustgas.

Men visst är det sant att det skulle kunna vara så? I ditt liv, vad säger att hela din existens inte är att uppleva så att du kan få en tanke som du tänker skriva på forumet. Och att [delge sin abstrakta tanke] i [forumet, som är en abstrakt tanke], är orsaken till ditt universums existens. Universums existens gör återigen så att du vill skriva dens insikt på forumet, vilket återigen skapar detta tanke i tanke-fenomen som ger upphov till universum. Och runt och runt it goes. Det bara existerar, tack vare detta moment 22.

Och när man inser detta tänker man "SHIT, NÄE?! Dethär måste jag posta på...." och existensen fortsätter. Men eftersom det är en så stor insikt så går den aldrig att posta på Forumet. Eller kanske man kan, men som svar får man bara andra tankar från andra avatarer.
Senast redigerad av Yone 2009-02-26 kl. 17:40.
Citera
2009-02-26, 17:42
Medlem
seilons avatar
Samma sak som jag lägger fram i Matrix tråden, sagt på ett annorlunda sätt. Kärt barn (universum) har många namn, och lika många förklaringar. Allt är en grym illusion baserad på fri vilja. En upplevelse! Enjoy it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in