2009-02-25, 22:32
Medlem
TomDolders avatar
Tja Flashback

Nu är läget såhär att jag går sista året på gymnasiet, och min mattelärare och mentor är en jävla röv rent ut sagt. Han hackar på mig för minsta lilla även om det finns folk i klassen som är värre.

Som ett kort exempel; En brud i klassen har väldigt hög ogiltig frånvaro d.v.s att hon skolkar mycket. Under Januari månad skolkade jag mer än andra månader men absolut inte lika mycket som henne eller upp till 20% ogiltig frånvaro så att studiebidraget dras in.
Ändå klagar fanskapet på mig och hotar med att studiebidraget kan dras in, fast jag vet ju att jag inte ens är i närheten av dessa 20%? Han ljuger för mig!

Till och med mina klasskamrater är förbryllade över hans sätt att agera mot mig, även flickan som jag nämnde tidigare.
Så vafan ska jag göra med honom?
Citera
2009-02-25, 22:34
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomDolder
Tja Flashback

Nu är läget såhär att jag går sista året på gymnasiet, och min mattelärare och mentor är en jävla röv rent ut sagt. Han hackar på mig för minsta lilla även om det finns folk i klassen som är värre.

Som ett kort exempel; En brud i klassen har väldigt hög ogiltig frånvaro d.v.s att hon skolkar mycket. Under Januari månad skolkade jag mer än andra månader men absolut inte lika mycket som henne eller upp till 20% ogiltig frånvaro så att studiebidraget dras in.
Ändå klagar fanskapet på mig och hotar med att studiebidraget kan dras in, fast jag vet ju att jag inte ens är i närheten av dessa 20%? Han ljuger för mig!

Till och med mina klasskamrater är förbryllade över hans sätt att agera mot mig, även flickan som jag nämnde tidigare.
Så vafan ska jag göra med honom?

Be att få ut din frånvaro på papper så får du ju allt på svart och vitt.
Citera
2009-02-25, 22:35
Medlem
Treks avatar
Be att få prata med fanskapet efter en lektion och säg "Jag är av uppfattningen att du behandlar mig och min frånvaro annorlunda jämfört med vissa andra elever. Jag undrar bara hur detta kommer sig?"

Ställ honom mot väggen på ett vänligt men bestämt sätt.
Citera
2009-02-25, 22:36
Medlem
TomDolders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Be att få ut din frånvaro på papper så får du ju allt på svart och vitt.

Precis det jag fått! Hade ju verkligen inte 20 %, jävla röv är han
Citera
Medlem
Carleoneyähs avatar
Arbetsliv & studier?

Du kan ju be att få se närvaron?
Det finns väl inte så mycket att göra, du slutar ju gymnasiet om 4-5 månader. Lev med det tills dess?
Citera
Medlem
TomDolders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trek
Be att få prata med fanskapet efter en lektion och säg "Jag är av uppfattningen att du behandlar mig och min frånvaro annorlunda jämfört med vissa andra elever. Jag undrar bara hur detta kommer sig?"

Ställ honom mot väggen på ett vänligt men bestämt sätt.

Ja det skulle ju vara en grej men har känslan av att han bara skulle prata bort situationen med nån töntig ursäkt
Citera
2009-02-25, 22:37
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Ta upp det med rektorn?
Citera
2009-02-25, 22:39
Medlem
Det där låter inte kul. Tycker att du ska fråga honom vad fan han håller på med!
Och om han inte vill prata om sitt agerande - Gå till rektorn på din skola
Jag har en liknande lärare i min skola, han är precis som du beskriver läraren. Wierd.
Citera
2009-02-25, 22:39
Medlem
TomDolders avatar
Glömde nämna en grej.

Under våran första vecka i nya klassen på gymnasiet skulle man lära känna sina nya klasskamrater och lärare under en "aktivitetsdag". Där frågade han alla killar som satt och käkade vilka skolor respektive pojke kom ifrån, och jag var den enda från min skola.

Då undrade han om jag visste vem en lärare var och jag var ju smart och sa " JA HON ÄR JU FÖR FAN DUM I HUVET". Det visade sig senare att personen i fråga var hans sambo...

Kan detta alltså vara en hämndaktion från hans sida?
Citera
2009-02-25, 22:41
Medlem
Carleoneyähs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomDolder
Glömde nämna en grej.

Under våran första vecka i nya klassen på gymnasiet skulle man lära känna sina nya klasskamrater och lärare under en "aktivitetsdag". Där frågade han alla killar som satt och käkade vilka skolor respektive pojke kom ifrån, och jag var den enda från min skola.

Då undrade han om jag visste vem en lärare var och jag var ju smart och sa " JA HON ÄR JU FÖR FAN DUM I HUVET". Det visade sig senare att personen i fråga var hans sambo...

Kan detta alltså vara en hämndaktion från hans sida?

HAHAHAH!
Det där fick mig skratta.
Kanske skulle tänkt dig lite för om han frågade om en viss person?
Kanske är en hämndaktion?
Citera
2009-02-25, 22:44
Medlem
TomDolders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carleoneyäh
HAHAHAH!
Det där fick mig skratta.
Kanske skulle tänkt dig lite för om han frågade om en viss person?
Kanske är en hämndaktion?

Alltid kul att roa någon!
Ja det kanske var lite dumt gjort att inte tänka mig för, men solen stekte på och mitt huvud värkte efter gårdagens intag av alkoholhaltiga drycker eftersom vi på den tiden fick genomgå en så kallad nollning!

Om detta är en hämndaktion från hans sida, borde jag då inte hämnas tillbaka?
TIPS
Citera
2009-02-25, 22:49
Medlem
Carleoneyähs avatar
Stora tråden om hämnd / Diskussioner med tips å tricks

Tackvare dig sabbade jag mina fina 1337 inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in