Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-25, 13:11
Medlem
Installerade ett prog f;r att se direkts’nd tv och av n[gon anledning fick jag ett kinesiska tecken ist’llet f;r dem vanliga. Avinsatllerade prog men å och de andra klassiska bokst’verna har f;rsvunnit. N’r jag vill f[ fram ett citationstecken blir det ett snabelA ist’llet.

Hur fixar jag till detta…
Citera
2009-02-25, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weest
Installerade ett prog f;r att se direkts’nd tv och av n[gon anledning fick jag ett kinesiska tecken ist’llet f;r dem vanliga. Avinsatllerade prog men å och de andra klassiska bokst’verna har f;rsvunnit. N’r jag vill f[ fram ett citationstecken blir det ett snabelA ist’llet.

Hur fixar jag till detta…

Du har inställt till engelsk tangentbordslayout.

Högerklicka på aktivitetsfältet > Verktygsfält > Språkfältet och sedan väljer du bara "Sv" eller vad det nu kan tänkas heta.
Citera
2009-02-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Du har inställt till engelsk tangentbordslayout.

Högerklicka på aktivitetsfältet > Verktygsfält > Språkfältet och sedan väljer du bara "Sv" eller vad det nu kan tänkas heta.

Ahh, tack så mycket. Fick en smärre hjärnblödning när jag inte fick rätt på det.
Citera
2009-02-25, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weest
Ahh, tack så mycket. Fick en smärre hjärnblödning när jag inte fick rätt på det.

Haha, kan tänka mig det. Man är inte direkt van vid hur den engelska tangentbordslayouten fungerar. ^^

Det finns någon knapptryckning för att ändra mellan de olika tangentbordslayouterna, jag minns dock inte vilken kombination det är.
Citera
2009-02-25, 13:29
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Haha, kan tänka mig det. Man är inte direkt van vid hur den engelska tangentbordslayouten fungerar. ^^

Det finns någon knapptryckning för att ändra mellan de olika tangentbordslayouterna, jag minns dock inte vilken kombination det är.
Alt + Shift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in