Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-25, 11:52
Bannlyst
Hej.

Jag börjar bli orolig för min tjej, hon säger att hon vaknar mitt i natten och gråter av panik, hon säger att hon mår skit dåligt när hon vaknar och att när hon vaknar så är det väldigt plötsligt, som i ett ryck. Då är hon kallsvettig och har ångest. Hon säger att hon blir rädd också, men att hon inte riktigt vet varför..

Hennes Farmor gick bort i söndags, kan fenomenet ha någonting med det att göra? Hon har ätit väääldigt dåligt också dem senaste dagarna, börjar bli orolig för henne, och vill inte att min älskling ska må dåligt =/

Tack för svar grabz.
Citera
2009-02-25, 12:24
Medlem
apansapiss avatar
Kan det inte vara panikångestattacker som hon får då?
Citera
2009-02-25, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apansapis
Kan det inte vara panikångestattacker som hon får då?

När hon sover???

Nä, mardrömmar. Mardrömmar kan triggas av allt möjligt, taskig ekonomi, taskig sex, bortgång av nära familjemedlem etc etc...
Citera
2009-02-25, 12:57
Bannlyst
Grejen är att det hänt mer än en gång, därför jag börjar bli orolig. Hoppas bara det är något temporärt som går över snart.
Citera
2009-02-25, 12:59
Medlem
Dorothees avatar
Hon har väl antagligen bara lite postdepression efter sin farmor.
Hörru, snacka med henne innan du går och lägger dig så kanske hon får lite mildare drömmar? Det är nog inget farligt
Citera
2009-02-25, 17:23
Medlem
Cuprums avatar
Hon kanske lider av nattskräck (Night terror på eng.), låter ju rimligt att en sådan stress/trauma/depression kan orsaka det?

http://en.wikipedia.org/wiki/Night_terror

"Night terrors are distinct from nightmares in several key ways. First, the subject is not fully asleep when the night terror occurs. Unlike nightmares, which are frequently dreams of a frightening nature, night terrors are not recalled dreams. Usually there is no situation or event (scary or otherwise) that is dreamed, but rather the emotion of fear itself is felt."
Citera
2009-02-25, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
Hon har väl antagligen bara lite postdepression efter sin farmor.
Hörru, snacka med henne innan du går och lägger dig så kanske hon får lite mildare drömmar? Det är nog inget farligt

Låter rimligt.. :P
Pratar med henne flera timmar innan vi ska sova, hon säger att hon sover mycket bättre då. Men endå får hon dessa panikattacker.
Citera
2009-02-25, 21:48
Medlem
Hade det inte hjälpt om du hållt dig vaken någon natt ibland, bara för att låta henne veta, eller nåt.. så du kan lugna henne om hon vaknar och är rädd?

eller håller om henne på natten eller nåt?
Citera
2009-03-01, 00:58
Medlem
FallenMasters avatar
Har fått höra att man inte ska äta för sent heller, kan ju vara värt ett försök i alla fall.
Citera
2009-03-01, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpfittz
Hej.

Jag börjar bli orolig för min tjej, hon säger att hon vaknar mitt i natten och gråter av panik, hon säger att hon mår skit dåligt när hon vaknar och att när hon vaknar så är det väldigt plötsligt, som i ett ryck. Då är hon kallsvettig och har ångest. Hon säger att hon blir rädd också, men att hon inte riktigt vet varför..

Hennes Farmor gick bort i söndags, kan fenomenet ha någonting med det att göra? Hon har ätit väääldigt dåligt också dem senaste dagarna, börjar bli orolig för henne, och vill inte att min älskling ska må dåligt =/

Tack för svar grabz.

Så fort man börjar äta dåligt så börjar man också sova sämre. och farmodern var någon hon tyckte mycket om eller hon har förlorat någon tidigare är det givitvis en bidragade orsak. be henne och kolla med en lakare om hon inte har nattskräck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in