2009-02-25, 11:38
Medlem
MothmanBudss avatar
Hej, jag körde precis hem från staden på en 90 väg. Och jag låg kanske i 120 - 130 när jag ser en polis stå och skjuta mig mitt upp i en liten skogsdunge jävligt osynligt. Alltså det var när jag var 10 meter ifrån som jag såg svinen stå där. Min fråga är, ska inte dom stå synligt på samma väg för att det ska vara en giltig skjutplats ? Har för mig jag läst om detta någonstans. För jag blev inte stoppad eller någonting av dom utan bara körde förbi. Kommer jag få en lapp hem i brevinkastet nu ?
Citera
2009-02-25, 11:42
Medlem
Adam87s avatar
Hur ska du kunna få en lapp hem i brevinkastet?
Citera
2009-02-25, 11:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MothmanBuds
Hej, jag körde precis hem från staden på en 90 väg. Och jag låg kanske i 120 - 130 när jag ser en polis stå och skjuta mig mitt upp i en liten skogsdunge jävligt osynligt. Alltså det var när jag var 10 meter ifrån som jag såg svinen stå där. Min fråga är, ska inte dom stå synligt på samma väg för att det ska vara en giltig skjutplats ? Har för mig jag läst om detta någonstans. För jag blev inte stoppad eller någonting av dom utan bara körde förbi. Kommer jag få en lapp hem i brevinkastet nu ?

Nej de behöver inte stå synligt, däremot måste de ha fri sikt så att de kan mäta ordentligt.

Nej du kommer inte få böter.
Citera
2009-02-25, 11:46
Medlem
Arch_Angels avatar
håller med båda föregående.

varför skulle du få en lapp? det är ju inte direkt så dom fotade
Nej, varför skulle dom måsta stå synligt? tror inte dom skulle dra in så mycket till staten ifall dom måste stå synligt

Jag misstänker att din hastighetsmätare e lite fel
Citera
2009-02-25, 11:50
Medlem
Citat:

Du är väl medveten om att man ska hålla hastigheten oavsett om man inte ser någon polis?
Citera
2009-02-25, 12:22
Medlem
MothmanBudss avatar
nej men alltså. Dom stod ens inte på samma väg liksom. Stod mitt uppe i skogen och stoppade ingen, kan ju likagärna varit någon övning eller något . För det var ett staket emellan dom och vägen och 20 meter nog. Varför stod dom där och sköt då ? :S Ja jag vet väl att man måste hålla hastighet för fan men jag låg ju och rejsade mot en kvinna för fan
Citera
2009-02-25, 12:24
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
nej men alltså. Dom stod ens inte på samma väg liksom. Stod mitt uppe i skogen och stoppade ingen, kan ju likagärna varit någon övning eller något . För det var ett staket emellan dom och vägen och 20 meter nog. Varför stod dom där och sköt då ? :S Ja jag vet väl att man måste hålla hastighet för fan men jag låg ju och rejsade mot en kvinna för fan
De förde väl statistik eller vad som helst. Kanske var några studerande vid polishögskolan som testade lite laserskytte i praktiken. Tog de ingen bild på dig så bör du inte vara orolig.
Citera
2009-02-25, 12:50
Medlem
Normalt så är det ju itne polisen/poliserna som står med mätaren som seden stoppar dig. Antagligen hade de en eller flera bilar eller mc's längre fram på samma väg som de sedan bara på radion säger till. -"Blå volvo reg: abc123 får ni haffa för han kör för fort" typ.

Jag har lyckats "missa" att bli tagen vid några tillfällen då de har haft för få. Har efter kontrollen sett två mc's redan stå med en varsin stoppad bil längs vägen. =)
Citera
2009-02-25, 14:26
Medlem
MothmanBudss avatar
ja jag blev inte stoppad iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in