2009-02-24, 21:31
Medlem
Hur mycket låter rimligt att få betala i skadestånd för att ha gett en vakt en kraftig örfil med öppen hand så det att rodnat och smärta uppkommit?

Detta efter det att han puttat in mig i en buske pga. att jag var extremt otrevlig och skrek diverse otrevligheter.
Citera
2009-02-24, 21:32
Medlem
pomp3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bog
Hur mycket låter rimligt att få betala i skadestånd för att ha gett en vakt en kraftig örfil med öppen hand så det att rodnat och smärta uppkommit?

Detta efter det att han puttat in mig i en buske pga. att jag var extremt otrevlig och skrek diverse otrevligheter.

runt 10 k ?
Citera
2009-02-24, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pomp3
runt 10 k ?

Aldrig i livet, långt lägre.
Citera
2009-02-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bog

En vild gissning. 5000 för sveda och värk o en femhundring för kränkning. Nu var inte kränkning med, men de tbrukar gå o lösa i efterhand.

edit: kunde du inte ställt frågan i din andra tråd? det är ju uppenbart de handlar om samma händelse.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=856410&page=2
Senast redigerad av tardumej? 2009-02-24 kl. 21:51.
Citera
2009-02-24, 22:15
Medlem
ingenting han va säkert förtjänt av det...
fråga du om han missa att komma in till polisskolan?
Citera
2009-02-24, 22:20
Medlem
IkaGlens avatar
Beror ju till stor del på din inkomst. Jag har fått betala 16000 för en handflata. Varav 5000 var till "offret" 500 till brottsofferfonden resten till staten i dagsböter.
Citera
2009-02-24, 22:20
Medlem
När jag ändå läste tråden så tänkte jag bara fläkta mitt hat för väktare. Jag har aldrig slagits på krogen och är i stort sett alltid trevlig mot alla, till och med väktare. Men vad är det för problem med dem? Jag har aldrig någonsin träffat en trevligt väktare. Dryga, otrevliga, osympatiska. Någon i branschen som kan svara på varför det är så här?
Citera
2009-02-24, 22:25
Medlem
green-miles avatar
Skaffa lite fixade vittnen som säger hur vakten betedde sig som ett svin
Funkar. Har gjort de själv å vet många andra. Va ute efter en sån här sak.
Vakten va jävligt typig å jag gick där ifrån å kallade han för lite små saker . iaf han sprang efter mig å drog omkull mig å la sig över mig. Jag vevade på å fick minst i 3-4 klockrena.

När rättegången kom hade jag med mig 4 vittnen som sa att vakten typ bettede sig illa å att jag bara försökte komma bort från han.

iaf fick 3000 å betala. å övervakare. men men. de va de värt

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in