2009-02-24, 20:36
Medlem
Jag försöker logga in på CSN's hemsida med hjälp av Bankid, men fungerar inte.

Jag har skapat mitt bankid genom handelsbankens internetbank. Men när jag försöker logga in på CSN (eller på Bankid's testsida) så står det att det är fel lösenord. Men det är det inte. Jag har provat byta lösenord, göra ett nytt bankid osv men det står fortfarande att det är fel lösenord. För att vara exakt står det först "Fel lösenord eller pin-kod (EXC2007)" och sedan "Tekniskt fel..."

Jag har provat olika dagar och det som sagt både på CSN och bankid's sida. Håller på att bli galen.

Någon som vet hur jag kan fixa det, eller måste jag kontakta min bank? -.-
Citera
2009-02-24, 20:47
Medlem
Superfluouss avatar
Jag hade samma problem. Det visade sig att mitt gamla certifikat (eller licens eller vad de nu kallar det... själva id-filen alltså...) låg kvar och var i vägen på nåt sätt. Jag ringde bankens support och fick hjälp att ta bort den (kommer såklart inte alls ihåg hur man gjorde).

Om du är bra på datorer kanske du kan fixa det själv annars bara ring dom. Det löste sig snabbt som attans. Supportkillen var trevlig och det va ingen vidare kö. Numret finns på bank-ids hemsida eller på din banks hemsida.
Citera
2009-07-31, 16:46
Medlem
Wictorixs avatar
själv har jag problemet att jag inte kan välja ett certifikat... listan är helt enkelt tomt på csn's hemsida... däremot går det utmärkt att välja certifiktat på handelsbankens hemsida...

någon som vet jag jag bör ta mej till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in