Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-24, 18:33
Medlem
DrH4xxs avatar
Vad drar mest på datorn?
Citera
2009-02-24, 18:35
Medlem
Windowed gissar jag på, då datorn även måste rendera Windows i bakgrunden. Kan ha fel dock.
Citera
2009-02-24, 18:37
Medlem
Svartbåts avatar
Mitt Wow flyter på bättre när jag kör window mode
Citera
2009-02-24, 18:39
Medlem
zuprwhirls avatar
För mig är det typ olika. När jag körde World of Warcraft flöt det på lättare i windowed. Men när jag kör windowed på andra spel så kan det bli riktigt segt.
Citera
2009-02-24, 20:00
Medlem
d3vions avatar
Enligt min erfarenhet tjänar man lite på att köra i fullscreen, dock tycker jag de flesta spel är mycket skönare att köra i window så det får det vara värt

Kanske inte är samma med alla spel dock, beror ju också på om det är gammalt (då du antagligen har FPS i överflöd).
Citera
2009-02-24, 20:08
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel - Ms Windows

/Mod
Citera
2009-02-24, 20:34
Medlem
micaeles avatar
Frågan är i sig ganska ointressant då större spel alltid gör vad dom kan för att få full tillgång till datorkraft. När ett spel kör fullscreen, innebär det att grafikkortet är utelämnat i spelets försorg. Vilket ger mer kraft till rendering. Andra program behöver då heller inte renderas eller få direkt mycket processortid (i jämförelse) och man kan alltså då se det som att det drar mest.
I fönsterläge måste spelet dela kraften med alla andra program som syns, inklusive Windows Shell (skrivbordet och explorer) när det gäller renderings- och processortid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in