2009-02-24, 17:57
Medlem
Cadenzas avatar
Ja, vad tror ni? Det har ju varit igång sedan 2001 (?) i alla fall. Men allt måste ju förr eller senare komma till sitt slut.

Kan ju också passa på och fråga vad den troligaste anledningen att forumet upphör skulle vara. Jag skulle gissa på att det blir för svårt att bära rent ekonomiskt med så hög trafik, eller att England stämmer skiten ur ägaren för något brott, och beordrar att forumet tas ner. Ungefär det som hände i Sverige.

Jag tippar på 10 år till!
2009-02-24, 18:00
Bannlyst
Jag vågar inte tippa på ett visst antal år till men jag hoppas länge.
Anledningen till att det skulle stängas ner skulle nog vara pga. lagar.
2009-02-24, 18:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Du verkar visst tro att vi är några spåkärringar?

Flashback är noga med att försöka ligga på rätt sida om gränsen för vad som är tillåtet och eftersom forumet är skrivet i England blir det lite besvärligare för svensk polis att nå forumets ledning vid eventuell polisanmälan. Forumet modereras regelbundet och inlägg som bryter mot lagen (och regelverket) raderas i den omfattning som behövs utan att lagens långa arm ska lägga sig i. Allt har i och för sig en livscykel och självklart måste forumet förändra sig, precis som det gjort flera gånger sedan starten, och så länge annonsörer och medlemmar är nöjda så kommer Flashback vara en kraft att räkna med.
2009-02-24, 18:05
Medlem
Arch_Angels avatar
svårt å veta men håller med föregående. Sen skulle lagarna i England ändras så finns d väl andra ställen ???
2009-02-24, 18:06
Medlem
Dorothees avatar
Jävligt länge, dock kan det bli mer censurerat och därför tappa massa medlemmar;
Medlem
Carleoneyähs avatar
Kanske 10-15 år, förhoppningsvis!
Men man får ju hoppas att det aldrig händer.
Ifall det skulle stängas ner skulle väl vara pga lagbrott? Eller?
Medlem
stilltons avatar
tror inte att lagar kommer påverka forumet, mer än att det kommer begränsa det.

Läggs det ner så sker det nog när folk slutar använda tjänsten. Det kan ske när som helst om ett konkurrerande system gör att traditionella forum slutar vara populärt. Se bara på hur bloggandet växt sig starkt på kort tid. Nu tror jag inte att bloggar kommer slå ut forum på det viset, eftersom det för mig känns som ett ovanligt bökigt sätt att driva en diskussion på, men det är i vart fall ett exempel på hur fort människors internetvanor kan förändras.
2009-02-24, 18:07
Awaiting Email Confirmation
Fyfan jag vill inte ens tänka på det.
Jag tror att flashback finns kvar till kanske 2014 sen kommer en massa nya jävla lagar för att tysta obekväma åsikter.
2009-02-24, 18:34
Medlem
Förbannads avatar
Jag tror aldrig att flashback kommer läggas ner. Och om just flashback.info mot all förmodan skulle möta sin undergång så hade det skapats vettiga substitut dit alla kunde flytta.

Länge leve...
2009-02-24, 18:49
Medlem
El Zorros avatar
Testa laidback.

*låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem