2009-02-24, 17:03
Medlem
undrar om det är det nån som vet hur det funkar med returrätt gällande begnanat köp av tv?
har köpt en tv av en privatperson och när jag kommer hem och kopplar in den då märker jag att modell nr han uppgav inte stämde överens med vad han uppgav. det är samma tv men olika utföranden till boxen med ingångar samt att på manualen står det serie nr han sa och även det nr som stämmer med tvn. det va ju dumt av mig att inte kolla upp det ordentligt men nu kommer det ett problem till, när jag kommer upp på morgonen och dagsljuset lyser på tvn så är det fullt i repor som nån dragit med nyckel på skärmen
detta var omöjligt att se då jag va där och kika på den för det va kvällen ute så det syndes inte. vi gör upp att jag kommer och hämtar tvn nästa dag så när jag samt en komips åker dit och gör klart köpet och bär ut den så säger han att det finns lite märken på tvn men den är ju inte ny. men repor som han omöjligt kan ha missat att se i dagsljus då det förstör hela bilden. jag kontaktar han och berättar om det men han säger bara att köpet är genomfört och pengarna har han investerat i en ny tv. vi skrev heller inget kvitto om befintligt skick. vad gäller då och vad kan jag göra åt det?
kan också säga att min kompis hörde va han sa ang "märkena".
fråga han också när jag va där första gången om den va välvårdad typ sånt som man kanske inte märker direkt men det fanns det inte sa han.
är det nåt som är oklart så är det bara att skriva och fråga. vore tacksam om nån kunde hjälpa mig med hur jag ska gå till väga om det finns nåt att göra åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in