• 2
  • 3
2009-04-18, 20:54
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caru92
Herre Gud killar. Fy fan va fattigt att fixa det själv :S
D&G gjorde ju massa söndriga jeans tidigare när det var en hype.
Acne har gjort ett par söndriga jeans i sin Vår/Sommar kollektion 09 som jag själv köpt. http://shop.acnestudios.com/system/s...ct.asp?id=1702
Mic Ripped
Om du frågar du mig, så är det vansinne ("fattigt") att köpa kläder som redan är trasiga.

Herregud.
Citera
2009-04-19, 10:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
JC här i Mariestad kunde slita ut jeansen åt en sa dom. Vet dock inte om man måste köpa jeansen där eller om man kan ta några hemifrån bara..

Borde vara samma i alla JC affärer

du måste köpa dem och tyvärr bara Crocker (märket som har gått till oigenkännlighet)
Citera
2009-04-19, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heroine
klassiskt misstag att ha med sitt födelseår i sitt nick. anyway, kan tipsa om dessa från cheap monday, http://caliroots.com/system/search/product.asp?id=11403. de är på rea dessutom!!

Synd att dom bara fanns i en löjligt liten storlek. Man måste vara 170 och väga 60kg för att kunna bära de där byxorna!

Annars finns ju acne, jag vet att krillebooi som han kallas köpt sina trasiga jeans där.
Citera
2009-04-19, 16:06
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
närmste UFF container
Citera
2009-04-19, 22:52
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caru92
Herre Gud killar. Fy fan va fattigt att fixa det själv :S
D&G gjorde ju massa söndriga jeans tidigare när det var en hype.
Acne har gjort ett par söndriga jeans i sin Vår/Sommar kollektion 09 som jag själv köpt. http://shop.acnestudios.com/system/s...ct.asp?id=1702
Mic Ripped
Jag misstänker att du kommer från en småstad, eventuellt inte är infödd svensk och inte uppskattar ett gott hantverk.

Om vi säger så här: skulle du betala någon för att göra något som du själv faktiskt kan göra? Jag skulle exempelvis inte gå till en skräddare för att låta sy fast en knapp som lossnat, än mindre lägga x antal hundralappar över varans egentliga värde.

Trend och stil går ju inte alltid hand i hand. Fabriksslitna jeans är på många sätt tacky. Skärp dig.

Förresten, vad roligt att du nämner D&G, de smaklösa fotbollsidioternas favoritmärke. Du ger mig bara mer vatten på kvarnen.
Citera
2009-04-19, 23:42
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Jag misstänker att du kommer från en småstad, eventuellt inte är infödd svensk och inte uppskattar ett gott hantverk.

Om vi säger så här: skulle du betala någon för att göra något som du själv faktiskt kan göra? Jag skulle exempelvis inte gå till en skräddare för att låta sy fast en knapp som lossnat, än mindre lägga x antal hundralappar över varans egentliga värde.

Trend och stil går ju inte alltid hand i hand. Fabriksslitna jeans är på många sätt tacky. Skärp dig.

Förresten, vad roligt att du nämner D&G, de smaklösa fotbollsidioternas favoritmärke. Du ger mig bara mer vatten på kvarnen.

jo för man ska köpa de mest oslitna mörka jeans och försöka få dem slitna och blekta ? hur ?
Citera
2009-04-20, 15:16
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
jo för man ska köpa de mest oslitna mörka jeans och försöka få dem slitna och blekta ? hur ?
Sade aldrig att det var obligatoriskt att trasha sina brallor. In my opinion så blir det väldigt snyggt om man köper ett par råa jeans och sedan går in dem och därefter tvättar dem. Om så önskas kan man bearbeta dem med vad som står att finna i hushållet. Men för all del , köp trasiga jeans bäst ni vill.

Min poäng är att det är väldigt tacky att lägga ut extra mycket pengar på trasiga jeans. Enough said.
Citera
2009-04-20, 17:05
Medlem
Blixis avatar
Köp mina! Levi's 511 slim slitna som attan + ett hål vid röven! Jag har själv svettats i dom så det behöver ni inte ens göra själva! Kom o köööp!
Citera
2009-04-20, 18:03
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixi
Köp mina! Levi's 511 slim slitna som attan + ett hål vid röven! Jag har själv svettats i dom så det behöver ni inte ens göra själva! Kom o köööp!
OT som fan, men:

Om jag blev varnad efter att ha skojat på samma tema i "samlar"-tråden så bör du inte heller komma undan.

MVH en bitter och väldigt stressad Herr_Oin
Citera
2009-04-20, 20:54
Medlem
Fattar fan inte hur folk kan vilja betala för trasiga kläder. Om man tycker att det är snyggt är de väll bara att nöta hål själv, då får man ju unika hål som inte ser likadana ut som alla andra.

Sen måste väll jeansen bli jävligt ömtåliga om de är hål i dem? Hål brukar ju ha en tendens att växa jävligt snabb om man säger så.
Citera
2009-04-21, 20:04
Medlem
Rugges avatar
Vill du skaffa trasiga jeans har jag ett tips åt dig!
1. Drick dig lite för full.
2. Slå vad med polarn att du visst kan cykla ner för den branta grusbacken även fast du knappt kan stå.
3. Viola! du har ett par trasiga jeans som är personliga, gå inte och köp fabriksslitna jeans....

Nej men seriöst, jag tycker att det kan se jävligt snyggt ut med trasiga jeans om du har en lite mer "rockig" stil!
Citera
2009-04-22, 22:42
Medlem
eNzs avatar
sjukt att lägga 1000:- + på ett par jeans med farbriksslitningar. Fan så mycket roligare/snyggare att göra det själv + att din slitning blir ju helt unik.

Nej köp ett par billiga jeans och slit dom själv
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in