2009-02-24, 14:21
Medlem
Hej

Detta fel har blivit i vissa delar av min mycket långa text:

Jag vill dra in kanske var fjärde rad. Men när jag klickar på tabb så dras hela stycket in! Om jag gör en rads mellanrum så kan jag dra in den rad jag vill bara. Men jag vill ju inte ha en rads mellanrum för varje gång jag ska göra ett indrag. Skriver för övrigt med 1,5 radavstånd.

Vad gör jag för fel?
Citera
2009-02-24, 14:27
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Försökte nu jag också, det verkar helt stört :P
Citera
2009-02-24, 14:33
Medlem
micaeles avatar
Rader som inte är åtskiljda med ett returslag anses som ett stycke och kommer behandlas därefter. Oavsett vad man nu vill, uppenbarligen. Provade också nu och det var något nytt för en annan.
En möjlig lösning är att skilja raderna med just returslag (dock inte en extrarad) vilket verkar lösa problemet.
Annars kan man lösa det med tabbstopp, men det kanske är lite överkurs bara för att dra in en enstaka rad här och där.
Citera
2009-02-24, 14:50
Medlem
Tyvärr förstod jag inte mycket av micaeles rotvälska.
Citera
2009-02-24, 14:52
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeatwater
Tyvärr förstod jag inte mycket av micaeles rotvälska.
Rotvälska?

Ok, here goes...
Om du har skrivit all din text utan att nån gång trycka på enter, kommer den texten att vara ett stycke även om det går över flera rader. Därför flyttas alltihop när du försöker flytta en rad. Alla rader hör ihop, så att säga. Om du trycker på enter så att rader du vill skjuta in inte hänger ihop med den över och den under kan det fungera.
Eller att sätta tabbstopp (finns inget enklare ord) för just en rad, och det gör du med pilarna soch linjalen ovanför dokumentet.
Citera
2009-02-24, 15:08
Medlem
Sorry. Men jag fattar inte. Som sagt, texten är ca. 260 sidor och det är detta fel på kanske 5 sidor. Och om en mening tar slut precis där raden tar slut så blir det knepigt när man vill dra in nästa rad trots att Word naturligt hoppar ner på denna rad. Alltså man skulle inte kunna trycka in en bokstav till på raden ovan.
Citera
2009-02-24, 18:50
Medlem
Någon annan som vet något?
Citera
2009-02-24, 18:54
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeatwater
Sorry. Men jag fattar inte. Som sagt, texten är ca. 260 sidor och det är detta fel på kanske 5 sidor. Och om en mening tar slut precis där raden tar slut så blir det knepigt när man vill dra in nästa rad trots att Word naturligt hoppar ner på denna rad. Alltså man skulle inte kunna trycka in en bokstav till på raden ovan.
Om du trycker enter när du är på raden ovanför den du vill skjuta in, och på så vis skapar ett bestämt radbryt - går det att tabba in den då utan att raden ovanför följer med?
Citera
2009-02-24, 19:16
Medlem
Nej. Det är det som är grejen. Och sen blir det samma problem på kanske 5 raka sidor eftersom första gången det blir fel är meningen så lång att en ny rad automatiskt påbörjas.
Citera
2009-02-24, 22:59
Medlem
Glöm det....ska nog sova nu....
Senast redigerad av Motjucks-Jocke 2009-02-24 kl. 23:02.
Citera
2009-02-25, 10:57
Medlem
StickyFingers avatar
Prova med "Hämta format"-verktyget. Det ser ut som nån gul stämpel.

Markera den text som är i rätt format, tryck på "Hämta format"-verktyget och dra sedan över den texten som är fel. Jag vet inte om detta kan rätta till det men det är väl värt ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in