2009-02-24, 14:01
Bannlyst
Ja, varför?

I Malmöområdet är det som bekant numera svårt att få ett förstahandskontrakt på en hyreslägenhet, må hända inte lika svårt som i Stockholm men ändock, så här tungrott har det aldrig varit i Malmö förr med att ro i land ett förstahandskontrakt.

Så.

Folk annonserar efter lägenheter, önskas hyra då, och sätter in foto på sig själv, företrädelsevis tjejer. Jag undrar varför, för gör det någon skillnad om man ser bra ut? är man mer pålitlig då?

Jag får känslan att dom försöker sälja in sig, likt en hora visar låret på Malmskillnadsgatan, fast jag är bara en amatörbedömare här.. För jag vet inte, varför foto? är där nått som ingår i kontraktet när jag hyr ut min lägenhet i andra hand, som jag missat?

Rimligtvis borde inscannade vitsord från tidigare hyresvärd smälla högre...
Citera
2009-02-24, 14:18
Medlem
ring och fråga någon som har gjort just detta, telefonnummer torde ju vara rätt lätt att få tag i
Citera
2009-02-24, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
ring och fråga någon som har gjort just detta, telefonnummer torde ju vara rätt lätt att få tag i

Gör en sökning på blocket så får du se själv, nej jag är inte intresserad av att ringa och fråga...

Förresten vad skulle jag fråga?
Citera
2009-02-24, 14:24
Medlem
Avantasias avatar
Min bror och hans flickvän satte ut en annons med foto på Blocket (ingen av dem har dock mig veterligt legat med hyresvärden). Skulle tro att det helt enkelt beror på att det känns tryggare när man kan koppla ett ansikte till personen som skriver. Sen finns det säkert fördomsfulla personer som tror att man är pålitligare om man inte är en hårdsminkad blond tjej med push-up och urringning på kortet.
Citera
2009-02-24, 14:53
Medlem
Snurrens avatar
Ja men alla bilder på tjejer som visar upp urringningen eller sitter och dricker drinkar i Thailand, vad ger det för signaler.

Sen har vi ju "Ahemed" i Rågsved som annonserar efter en tjej att dela sin 1:a med, man tar sig för pannan, han nappar nog på dom annonserna. Man får hoppas att tjejerna har vett att inte sätta ut sitt mobilnummer så att dom i alla fall kan radera alla sjuka mail som trillar in.
Citera
2009-02-24, 15:16
Medlem
Baalzamons avatar
Hade jag haft en trea att hyra ut hade väll detta kunnat duga som hyresgäster? Hade även funkat som inneboende hos mig

http://www.blocket.se/vi/20397455.htm?ca=15_s
Citera
2009-02-24, 15:18
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Hade jag haft en trea att hyra ut hade väll detta kunnat duga som hyresgäster? Hade även funkat som inneboende hos mig

http://www.blocket.se/vi/20397455.htm?ca=15_s

Äh, man skall slå på stort direkt:
http://www.blocket.se/vi/20358363.htm?ca=15_s

Citera
2009-02-24, 16:16
Medlem
Förbannads avatar
Ja jag tror att man har en större fördel ifall man ser ordningssam ut. Hur fan man nu ser ut då.

Fotot spelar tråkigt nog roll.
Citera
2009-02-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Äh, man skall slå på stort direkt:
http://www.blocket.se/vi/20358363.htm?ca=15_s

Det där måste vara ett skämt.

"Vi är intresserade av en lägenhet med ett minimum på 1 rum."
Citera
2009-02-24, 16:38
Medlem
p0wnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowman66
Det där måste vara ett skämt.

"Vi är intresserade av en lägenhet med ett minimum på 1 rum."

HAHA JAG MENAR DET. Absolut minimum är ett rum, lägenhet med 0 rum är inget för oss nej nej...
Citera
2009-02-24, 16:48
Medlem
CoopColas avatar
Haha, är väl inte fördel att lägga ut bilder på sig om man ser ut att vara max 14 år mentalt. Lär nog vara en hel del efterfestande och höga knulljud ifrån lägenheten de hyr
Citera
2009-02-24, 16:53
Medlem
Omar Santanas avatar
Det känns lite likadant som att sätta in en bild på sig själv på CVt, det blir helt enkelt personligare när man dessutom har ett ansikte på personen. Sen kanske man ska undvika att lägga ut lunarbilder som i RyssJävels exempel.

Fast det är ju helt klart att utseendet, speciellt hygienen, spelar stor roll om man ska hyra ut en lägenhet men kanske främst ha en inneboende. Kanske inte i bemärkelsen att det ska vara en platinablonderad fjortis med siliskonpattar utan kanske främst en som ser skötsam och inte helt intelligensbefriad ut. Allt handlar om att sälja in sig, ja.

Om du nu kommer hyra ut en lägenhet i andra hand så kommer du förmodligen få svar på detta, en bra bild på personen (behöver inte betyda att personen ser bra ut) gör att personen blir intressantare. Sen finns det säkert idioter som tar in någon som ser ut som en hora för att de hoppas att få en avsugning eller två vid obetald hyra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in