2009-02-24, 13:40
Medlem
Victor900s avatar
Funderar på att köpa ny processor eftersom det känns som den flaskhalsar från grafikkortet (4850 1 gig). Processorn jag har nu är en AMD 6000+. Är det ens möjligt att byta till någon bättre processor utan att behöva byta ut hela moderkortet?
Citera
2009-02-24, 13:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Funderar på att köpa ny processor eftersom det känns som den flaskhalsar från grafikkortet (4850 1 gig). Processorn jag har nu är en AMD 6000+. Är det ens möjligt att byta till någon bättre processor utan att behöva byta ut hela moderkortet?

Jag kan inte så mkt om PC-sidan då jag i huvudsak har koll på servers, men det beror väl i mångt och mycket om vad du har för mammakort? Klarar det en bättre propp så funkar det väl. Finns det bättre AMD proppar på marknaden? Kolla detta, kolla upp så mammakortet supporterar proppen, köp den. Eller så väntar du tills Intels nya proppar börjar levereras med liknande minneshantering som AMD's proppar då Intel lär springa åttor runt AMD under en tid framöver.
Citera
2009-02-24, 14:00
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag kan inte så mkt om PC-sidan då jag i huvudsak har koll på servers, men det beror väl i mångt och mycket om vad du har för mammakort? Klarar det en bättre propp så funkar det väl. Finns det bättre AMD proppar på marknaden? Kolla detta, kolla upp så mammakortet supporterar proppen, köp den. Eller så väntar du tills Intels nya proppar börjar levereras med liknande minneshantering som AMD's proppar då Intel lär springa åttor runt AMD under en tid framöver.

Ska kolla upp det!
Står AM2 only på kartongen till moderkortet, kan jag sätta på en AMD phenom? Är dom bra?
Senast redigerad av Victor900 2009-02-24 kl. 14:03.
Citera
2009-02-24, 14:47
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor900
Ska kolla upp det!
Står AM2 only på kartongen till moderkortet, kan jag sätta på en AMD phenom? Är dom bra?
Ja, en Phenom går alldeles utmärkt till en AM2. Kolla på Wikipedia, så får du en lista över vad som passar modermodemet.

I övrigt håller jag med Salorm - AMD har inte en gnutta chans jämfört med Intel under överskådlig framtid, så satsa på dom istället om möjligheten finns.
Citera
2009-02-26, 10:11
Medlem
Victor900s avatar
Okej. Vilken är den bästa phenom processor i förhållande till priset? Har sätt att Dreas nämnt att det finns en Phenom processor som är riktigt bra, hittar det inte nu.
Citera
2009-02-26, 15:19
Medlem
Victor900s avatar
Komigen någon som vet? Har googlat som fan men hittar inte något om vilken som verkligen är bäst av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in