Citat:
Ursprungligen postat av
Moneyberry
Tror du verkligen att det finns någon normalt funtad människa som inte bryr sig om utsatta barn? Det tror faktiskt inte jag. Men du kanske utgår från dig själv?
Kungen gifte sig själv med en kvinna av folket så det skulle ju se lite lustigt ut om han drog tillbaka prinstitlar pga det.
Varför ska hon inte stoltsera med att vara prinsessa av Sverige? Är det inte en rätt fin titel?
Det är så sjukt att något som accepteras av alla andra kungligheter blir helt fel när det gäller Madeleine och ändå klagar du på att hon aldrig har gjort något i dina ögon. Så då ska hon fortsätta med att göra ingenting då? Eller…? 😅
Det är ju ett skämt.
Prinsessa är en förlegad titel i ett otidsenligt system som borde ha avskaffats för länge sedan. Monarkin har ingen plats i ett modernt samhälle. Madeleine har vuxit upp i lyx och aldrig behövt tänka på någon än sig själv. Jag tror inte att hon är ett dugg intresserad av utsatta barn, nej, hon är nog nöjd så länge hennes egna barn får gå i privatskolor och växa upp med en massa privilegier som diplomatpass och obegränsade tillgångar.
Kungen gillar själv strippor så han blev säkert glad i hemlighet när sonen kom hem med en sådan. Och du kan knappast jämföra Silvia med Sofia. Jag är inte rojalist, men Silvia var välutbildad, hade gjort karriär inom IOK och hade en erkänt god organisatorisk förmåga. Hon hade jobbat sig upp genom att organisera två OS och utbilda chefsvärdinnor som skulle ta hand om VIP-gästerna, inte genom att ta av sig kläderna i tv och posera naken med en boaorm runt halsen. Dessutom var Silvia vacker och kunde föra sig i de fina salongerna. Hon behövde inte gå i prinsesskola. Vid 81 års ålder är hennes schema fortfarande fullspäckat, medan Madeleine inte gör många knop. Silvias uppgift var och är att representera Sverige och det har hon gjort med den äran. Sofia sitter mest och häckar i Villa Solbacken och är mammaledig i åratal samtidigt som de har personal som sköter markservicen. Enligt hovet jobbar hon med sådant som inte syns i kalendern. Hur många skulle inte vilja ha ett sådant jobb?!
Madeleine försöker profitera på sin kungliga titel och räknar med att det ska räcka för framgång. Jag hoppas att hon kommer att gå på en rejäl nit och att intresset snabbt svalnar. Jag tror personligen att den marknaden är mättad och att hon inte kommer att bidra med något revolutionerande. Hon ser plastikopererad ut i ansiktet och det är knappast någon bra reklam för Weledas produkter.
Jag vet inte vilka andra kungligheter du syftar på som får jobba och tjäna pengar utan kritik, förutom då Carl Philip som åtminstone bidrar med något själv genom sin designerutbildning? Om han bara lånat sin namn åt någon annans kollektion skulle han säkert ha fått kritik för det.