2009-10-24, 13:17
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
fan vad du vet mycket ...

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid623.dbp.asp

Kan du tydliggöra lite din kommentar.
Var det något jag skrev som du anser inte stämmer?
Och om det var något i den länkade artikeln som du vill peka på, kan du citera det stycket, då artikeln är väldigt lång och från juni 2008.

//Brute
Citera
2009-10-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Kan du tydliggöra lite din kommentar.//Brute

Helt OK att det finns en expert i forumet!
Är kungahuset ditt område så fortsätt med det ...
Citera
2009-10-24, 13:50
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Helt OK att det finns en expert i forumet!
Är kungahuset ditt område så fortsätt med det ...

Jag är absolut inte expert på kungahuset.

De flesta andra har nog närmare till hands att tolka mitt första inlägg som en korrigering till fakta som är mer aktuellt än ditt förra citerande från 1,5 år gamla artiklar.

Och ditt nu senaste inlägg får nog tolkas som ett förtäckt sätt att säga ungerfär "Oj, miss av mig... jag råkade posta inaktuell fakta."

//Brute
Citera
2009-10-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Jag är absolut inte expert på kungahuset.

De flesta andra har nog närmare till hands att tolka mitt första inlägg som en korrigering till fakta som är mer aktuellt än ditt förra citerande från 1,5 år gamla artiklar.

Och ditt nu senaste inlägg får nog tolkas som ett förtäckt sätt att säga ungerfär "Oj, miss av mig... jag råkade posta inaktuell fakta."

//Brute

Back to topic, vad vet du mer om villa Beylon?
Citera
2009-10-24, 14:19
Medlem
Brutes avatar
Citat:

Inte mycket mer än vad som finns i den här tråden och de mer aktuella artikellänkarna.

D v s, att det är Madeleine med fästman som skall flytta in och att Kronprinsessan med gemål flyttar in nästgårds på Haga.

Söker man i lokalpressen Sthlm/Solna, så finner man säkert en massa insändare som oroas att allmänhetens tillgänglighet i Hagaparken kommer att begränsas p g a kungligheternas intåg.

//Brute
Citera
2009-10-24, 16:04
Medlem
Shit, only words!

Källa: http://www.royalcourt.se/kungafamilj...c88000365.html

Prinsessan Madeleines stora intresse har alltsedan barndomen varit hästar och ridsport.
I samband med sin myndighetsdag uppvaktades Prinsessan av Gävleborgs län, som omfattar de båda hertigdömena Gästrikland och Hälsingland, med en stipendiefond.
Fonden stöder och uppmuntrar ungdomar, som ägnar sig åt ridsport. Utmärkelserna "Årets ponnyryttare med tränare i Gävleborgs län" och "Årets guldryttare" delades ut för första gången av Prinsessan Madeleine 2001.
Prinsessan är dessutom mycket intresserad av konst och kultur, dans och teater samt sociala frågor.
Liksom sina syskon tycker hon om att vistas i naturen. Hon gör långpromenader och åker skidor med stor förtjusning.
Citera
2009-10-24, 17:46
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Prisessan Christina (kungens syrra) bodde väl där med sin make Tord "Tosse" Magnusson i en herrans massa år. Det hölls förlovningsmiddag där efter att Knugen och Silvia suttit i soffan och pratat om "klick" hit och dit.
Citera
2009-10-24, 18:34
Medlem
Vem är det som har lagfarten på villa Beylon idag?
Verkar ha varit många turer sedan paret Magnusson flyttade därifrån.
Senast redigerad av 2006 2009-10-24 kl. 19:13.
Citera
2009-10-24, 19:59
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Vem är det som har lagfarten på villa Beylon idag?
Verkar ha varit många turer sedan paret Magnusson flyttade därifrån.

Den är i kungahusets ägo, än i dag.
Statens Fastighetsverk är m a o förvaltare av den.

//Brute
Citera
2009-10-26, 17:16
Medlem
Källa: http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...var-i-new-york

Madeleine är uttråkad - och har siktet inställt på ett nytt liv i New Yorks finaste stadsdel. - Jag funderar på att flytta till West Village, ska Madeleine ha sagt på en välgörenhetsmiddag. West Village är ett område på den västra delen av Manhattan mellan 14:e gatan och Houston street. De lugna och trivsamma kvarteren har blivit populära bland kändisar.
Citera
2009-10-26, 17:31
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Källa: http://www.expressen.se/Nyheter/1.17...var-i-new-york

Madeleine är uttråkad - och har siktet inställt på ett nytt liv i New Yorks finaste stadsdel. - Jag funderar på att flytta till West Village, ska Madeleine ha sagt på en välgörenhetsmiddag. West Village är ett område på den västra delen av Manhattan mellan 14:e gatan och Houston street. De lugna och trivsamma kvarteren har blivit populära bland kändisar.

Ja hoppas att hon blir kvar där så är vi av med en parasit i alla fall.
Citera
2009-10-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Ja hoppas att hon blir kvar där så är vi av med en parasit i alla fall.
Instämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in