Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelpop
Fy f-n vad arg jag blir.. Inte kan väl vanligt folk åka iväg och glassa efter havererade kärleksaffärer, hoppas vi får ett stopp på skiten snart. Svenska folket måste vakna och inse att detta är verklighetsfrånvända parasiter som
inte gör ett enda vettigt handtag .
Förresten, någon som vet om Maddes apanage är livslångt eller får hon det till dess hon själv kan jobba ihop till sin försörjning? Det kan väl knappast vara så att hon ska bli livslångt försörjd bara för att hon är prinsessa?

Kungens systrar jobbar väl/gift sig rikt och de får väl knappast något apanage??
Ja det blir ju mer och mer tydligt att de inte gör ett vettigt handtag när man tittar lite närmare på saken.
Själv har jag alltid vara för monarkin, mest för att jag tycker det ger lite gammaldags glans och tja, vad är egentligen alternativet? President? Det känns ju helt meningslöst och kommer att kosta lika mycket antagligen..
MEN när Victoria i ren envishet har gått och gift sig med den där stammande, korkade, bonnläppen(som man smärtsamt tydligt såg att han var i intervjun..)med njurfel, och C-P åker runt med en avdankad utvikningsbrud och dokusåpastärna...och Madeleine fortsätter tralla runt som en liten 17 årig tjej fast hon är närmare 30!! Då börjar man tröttna och ser att glansen inte längre finns kvar! Ingen värdighet, ingen glamour ingen romantik ,ingen whatever , det har rasat som ett korthus, hela bilden av kungahuset , det sista halvåret!
Det skulle bli ett år av triumf och det har blivit storstilat fiasko! Bort med skiten! Hur många generationer och hur mycket folk ska svenskarna försörja egentligen??? C-P har aldrig gjort ett handtag ens inom så enkla saker som att klippa band, varför ska han försörjas tex?? Bilprinsen.....?

patetiskt
Nä, BUUU!!
Visst som nån sa apanaget är inte stort sett i det stora hela,inget att bråka om så, men sett i det stora hela så representerar ju kungahuset ingenting just nu! NÅT enda litet ska väl folket få för pengarna och lojaliteten som visas?? Eller?
Och apanaget lär inte bli mindre när åren går och alla barnen gifter sig och ynglar av sig till höger och vänster!