• 1
  • 2
2009-02-25, 18:33
Medlem
Orsaken till min oro var att jag tyckte det gick sakta nr jag ville se p film ondemand p viasat / cdon den buffra s mycket fast jag har 24/1 adsl via telefon jacket.

S jag vill rensa bort allt som kan stra filmer som jag BETALAR fr att se p via datorn.

Jag kan inte uppdatera Windows Media Player eftersom det var en OEM windows som betyder att man bara f ha det p en enda dator.

Och nr jag kpte denna s kunde jag inte aktivera mitt windows mer fr att uppdatera det.

Kunde inte posta hjt loggen hr och inte som PM till dig heller fr det vart fr mnga tecken.

Vilka program r bra p att rensa datorn frn snt som kan stra min internet uppkoppling?
Citera
2009-02-25, 19:30
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
Jag kunde inta skanna igenom precis alla filer.

Jag tror att jag har n skit i min dator.
Det r normalt att inte alla filer kan skannas.
Filer som anvnds utav systemet r "upptagna", och drfr ej tkomliga
fr skannern.
Gller att hlla reda p om dessa r hlsosamma eller ej.
Citera
2009-02-25, 19:41
Medlem
Du kan vl testa hlla musen ver rda sklden vilket jag tror du menar r ifrn sp2. Ingen brandvgg eller antivirus uppdaterat/aktiverat.
Citera
2009-02-25, 20:21
Medlem
Det str bara skerhetsmeddelanden.
Citera
2009-02-25, 21:30
Medlem
927s avatar
du kan ju dela upp loggen i tv inlgg men jag tror inte du behver d det inte verkar va ett malware problem.
din tjnst heter 24/1 men hur hg hastighet fr du ner, normalt?
hur mycket bandbredd r det tnkt att filmen ska anvnda?
Citera
2009-02-26, 00:41
Medlem
nu p bredbandskollen s fick jag 11.90 Mbit/s

Jag vet inte vad det krvs fr att se
Citera
2009-02-26, 03:06
Medlem
927s avatar
jag kolla lite vad det gller telia och dr verkar det som det anvnds 5-6 mbit s din hastighet borde rcka. enligt viasat ska det inte alls g t mycket bandbredd http://www.viasat.se/?q=node/165
jag skulle kolla med viasat och hra vad dom sger, det kan vl aldrig va s att deras tjnst inte rcker till kapacitetsmssigt
Citera
2009-02-26, 09:47
Medlem
Kan det vara Norton Internetsecurity och andra program som krs samtidigt som str?

Jag kunde inte kra Trendmicros online scanning, frsta gngen s lste det sig och andra gnger och alla gnger som jag provade s fick jag error meddelanden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in