• 1
  • 2
2009-02-25, 18:33
Medlem
Orsaken till min oro var att jag tyckte det gick sakta när jag ville se på film ondemand på viasat / cdon den buffra så mycket fast jag har 24/1 adsl via telefon jacket.

Så jag vill rensa bort allt som kan störa filmer som jag BETALAR för att se på via datorn.

Jag kan inte uppdatera Windows Media Player eftersom det var en OEM windows som betyder att man bara få ha det på en enda dator.

Och när jag köpte denna så kunde jag inte aktivera mitt windows mer för att uppdatera det.

Kunde inte posta hjt loggen här och inte som PM till dig heller för det vart för många tecken.

Vilka program är bra på att rensa datorn från sånt som kan störa min internet uppkoppling?
Citera
2009-02-25, 19:30
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
Jag kunde inta skanna igenom precis alla filer.

Jag tror att jag har nå skit i min dator.
Det är normalt att inte alla filer kan skannas.
Filer som används utav systemet är "upptagna", och därför ej åtkomliga
för skannern.
Gäller att hålla reda på om dessa är hälsosamma eller ej.
Citera
2009-02-25, 19:41
Medlem
Du kan väl testa hålla musen över röda skölden vilket jag tror du menar är ifrån sp2. Ingen brandvägg eller antivirus uppdaterat/aktiverat.
Citera
2009-02-25, 20:21
Medlem
Det står bara säkerhetsmeddelanden.
Citera
2009-02-25, 21:30
Medlem
927s avatar
du kan ju dela upp loggen i två inlägg men jag tror inte du behöver då det inte verkar va ett malware problem.
din tjänst heter 24/1 men hur hög hastighet får du ner, normalt?
hur mycket bandbredd är det tänkt att filmen ska använda?
Citera
2009-02-26, 00:41
Medlem
nu på bredbandskollen så fick jag 11.90 Mbit/s

Jag vet inte vad det krävs för att se
Citera
2009-02-26, 03:06
Medlem
927s avatar
jag kolla lite vad det gäller telia och där verkar det som det används 5-6 mbit så din hastighet borde räcka. enligt viasat ska det inte alls gå åt mycket bandbredd http://www.viasat.se/?q=node/165
jag skulle kolla med viasat och höra vad dom säger, det kan väl aldrig va så att deras tjänst inte räcker till kapacitetsmässigt
Citera
2009-02-26, 09:47
Medlem
Kan det vara Norton Internetsecurity och andra program som körs samtidigt som stör?

Jag kunde inte köra Trendmicros online scanning, första gången så låste det sig och andra gånger och alla gånger som jag provade så fick jag error meddelanden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in