Det finns 2st knappar till vänster "Find Max Core" och "Find Max Mem".
Klicka på en av dom och sedan är det bara att vänta så sköter programmet klockningen.
Efter ett tag kommer det bli grafikbuggar eller i värsta fall så låser sig datorn alt startar om.
Håll koll på MHz när grafikbuggarna börjar och notera det.
Stoppa programmet med "Abort" och sätt tillbaka frekvensen på orginal genom att klicka på "Default".
Sedan är det bara att köra samma race igen med den andra "Find Max xxx" knappen.
Då vet du hur många MHz på minne och GPU just ditt kort fixar Så det är bara att dra spakarna dit och klicka på "Set Clock".
Backa ca10 MHz för att inte ligga precis på gränsen.
Sedan är det bara att dunka igång favvo spelet och testa.
Blir det grafikbuggar så backa ett par MHz.
Märker du ingen skillnad, sätt tillbaka grafiken på orginal för då har du CPU och minne som flaskhals och inte kan mata grafikkortet ändå.
Då förstår jag att det inte är så lätt att få till det.
Kör på XP här och jag tyckte det såg ut som du har Vista, om det är där det buggar?
Vet inte om det är värt att testa olika drivrutiner eller om det bara är att gilla läget och forsätta med CCC?
Senast redigerad av Kentsfield 2009-02-24 kl. 18:18.
Anledningen till att dina klockfrekvenser dyker direkt efter testerna är att kortet har separata 2d/3d-frekvenser. Med andra ord simulerar CCC en 3d-miljö under testperioden, men när den är slut så växlar grafikkortet över till 2d-frekvenser igen - och det är ju 3d-frekvenserna som du överklockar.
Jag själv föredrar att överklocka med Rivatuner, som är ett riktigt trevligt program att arbeta i.
de körs bara i 500/700 typ när man inte kör något krävande..
startar du ett spel och sen trycker ner de och kollar så ser du att den kommer ligga i 800 mhz..
jag får lägre fps med högre gpu klock via catalyst
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!