2009-02-23, 23:10
Medlem
elevators avatar
Jag har varit bortrest en tid och när jag kommer hem har jag fått två brev från polisen i brevlådan. På det första står det att jag ombeds att ta kontakt via ett visst nummer. Anledningen till kallelsen är "Målsägande förhör i ärende". I det andra står det likadant, men ett specifikt datum. Jag gjorde för en tid sedan en anmälan, men idag känns det inte lika aktuellt att dra det vidare. På det sista står även "OBS! Om du ej hör av dig kommer ärendet att läggas ner".

Kan jag bara strunta i detta om jag känner för det?
Citera
2009-02-23, 23:58
Medlem
Fredrik.ls avatar
du sejer ju själv att det står att om du ej hör av dig så kommer ärendet att läggas ned så det är väll ganska självklart ?
Citera
2009-02-23, 23:58
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Jag har varit bortrest en tid och när jag kommer hem har jag fått två brev från polisen i brevlådan. På det första står det att jag ombeds att ta kontakt via ett visst nummer. Anledningen till kallelsen är "Målsägande förhör i ärende". I det andra står det likadant, men ett specifikt datum. Jag gjorde för en tid sedan en anmälan, men idag känns det inte lika aktuellt att dra det vidare. På det sista står även "OBS! Om du ej hör av dig kommer ärendet att läggas ner".

Kan jag bara strunta i detta om jag känner för det?

vad i den meningen försår du inte ??? ja, det betyder att du kan strunta i det om du känner för det
Citera
2009-02-24, 00:05
Medlem
soptippsbosses avatar
Jag tycker i alla fall att du kan höra av dig till polisen och meddela att du inte har intresse av att gå vidare med ärendet. Känns som det hör till god sed att göra så. Men visst, kör slackervarianten om du nu vill det.
Citera
2009-02-24, 00:07
Medlem
Om du nu inte tänker gå vidare så bör du i alla fall ringa numret du fick och säga det så kan den som utreder lägga tid på någon som behöver det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in