2009-02-23, 22:23
Medlem
The-Hallows avatar
Tjena!

Jag laddar ner ett nytt teman till vista och så går jag in på Egenskaper --> Teman --> och sedan ska jag bläddra fram filen jag laddat ner. Men där uppstår ett problem, när jag letar efter filen i mappen jag laddat ner den till så finns den inte där? För Windows vill ha .theme som fil, men det är inte filen jag laddat ner? Har provat ladda ner ett antal teman och ingen funkar!

Vad är det för fel?
Citera
2009-02-23, 22:32
Medlem
Fibbles avatar
Har försökt med samma sak, visst UXtheme.dll saken tror jag fungerar men vissa skins måste portas till Vista.
Har fått några få att fungera, tror jag hittade dom flesta portade skins på DeviantArt.

Lycka till!

Btw jag var så lat så jag använde något patching program för att patcha UXtheme tror det hette VistaGlazz.
Citera
2009-02-23, 23:01
Medlem
The-Hallows avatar
har nu försökt med det men får det inte att funka sökte runt lite mer på internet och hitta att Windows blinds skulle funka, men när jag väljer vilket tema jag vill ha så ändrar den till windows 98 och sedan automatiskt tillbaka?
Citera
2009-02-23, 23:05
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Hallow
har nu försökt med det men får det inte att funka sökte runt lite mer på internet och hitta att Windows blinds skulle funka, men när jag väljer vilket tema jag vill ha så ändrar den till windows 98 och sedan automatiskt tillbaka?

Ladda ner TuneUp Utilites så är dina problem lösta, bara att öppna theme filen där
Citera
2009-02-23, 23:51
Medlem
The-Hallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Ladda ner TuneUp Utilites så är dina problem lösta, bara att öppna theme filen där

Tackar! funkar mycket bättre nu! Men när jag installerat temana så blir dom inte så som visningsbilden på dom är. Tex på min webbläsare där uppe bland verktyg och sådant så är det inte "genomskinligt" utan det är samma fula blå färg , är det bara för jag har home basic? går inte att fixa på något sätt?
Citera
2009-02-24, 00:08
Medlem
The-Hallows avatar
Vad ska man göra med shell filen som hänger med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in