2020-04-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag älskar föregående spel och detta såg bra ut.. Till en start. Det jag spelade var betydligt mer actionbaserat (inget fel i sig, men passade inte mig i detta spel) och fartfyllt. Förmodligen djävulskt svårt också.

Tycker Commandos-spelen överlag är ganska utmanande spel, men av rätt anledningar. Man måste tänka till, vara uppfinningsrik och köra "trial and error". I Destination Berlin hände det för mycket.. Det blev ett annat fokus. Jag gav upp relativt snart. Så spelet kanske är bättre än vad jag menar här, men om du köper/spelar det utgå ifrån att det inte är likadant som övriga.

Rolig information: NYTT COMMANDOS är i görningen. Absolut ingen tidsram än, men det verkar påbörjat
Okej tack värkar billiga nu så tänkte pröva.
Citera
2021-11-24, 15:14
Medlem
Geomeisters avatar
Det tog ett tag, men nu har jag Commandos 2 HD Remaster!

Är på uppdrag fyra nu och inte märkt av några direkta buggar utöver att döda fiender ibland kan stå upp. Bläddrar man förbi senare ligger de igen. Mer kul än irriterande

Åren går. Känns absurt att det var 19-20 år sedan jag spelade detta. I mycket känns det som ett helt nytt spel, men vissa saker ger flashbacks.

Någon annan som spelar detta?
Citera
2021-11-24, 20:24
Medlem
Elementarts avatar
Jag planerar att köpa det till Nintendo Switch, minns att jag bara har lirat lite grann av originalet på PC när det var nytt.
Citera
2021-12-10, 18:16
Medlem
Geomeisters avatar
Kul att spela om Commandos II när man är äldre och förhoppningsvis är lite mer allmänbildad.

Das Boot, Silent Killers
Saving Private Smith
Bridge over the River Kwai
The Guns of Savo Island

Uppdrag som samtliga hänvisar till kända filmer

Älskar när man har Snipern och tar fram sniper-rifle: "HAHHA: YES" som kommentar
Citera
2021-12-21, 17:53
Medlem
dreadpirate420s avatar
Commandos Behind Enemy Lines kostar för den sugne 5 kr på eneba

https://www.eneba.com/steam-commando...eam-key-global

För 8% rabatt så ange "AKS8" när ni checkar ut under discount code
Senast redigerad av dreadpirate420 2021-12-21 kl. 17:56.
Citera
2022-01-11, 00:28
Medlem
Geomeisters avatar
ALARM!

Utöver Commandos och Desperados finns det ett nyare liknande spel, Shadow Tactics: Blades of the Shogun.

Det spelet har nu fått ett kortare tilläggsspel kallat Shadow Tactics: Blades of the Shogun - Aiko's Choice. Det är tre fristående stora uppdrag, men tre kortare/simpla emellan varje. Då spelet är kort är det inget måste, men det är kul och välgjort. Åtminstone läs på lite om det om ni gillar den specifika spelstilen Commandos skapade!
Citera
2022-02-09, 20:21
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Kommer ihåg att jag spela commandos första gången hos en kompis i slutet på 90 talet. Alla spel inklusive commandos hackade på den här tiden för ingen hade en tillräckligt bra dator. Men vi njöt endå av spelet i 10-20 fps.

Något jag aldrig glömmer är hur en av karaktärerna svarade "Yes (lång pause) Sir.." när man klicka att han skulle gå någonstans. Denna replik har jag själv använt vid många tillfällen och gör fortfarande.
Citera
2022-04-16, 11:17
Medlem
Jag minns att jag och brorsan försökte oss på Speedruns efter att vi hade spelat ett bra jävla tag. Gick väl sådär haha
Citera
2022-06-20, 19:44
Medlem
Allra första spelet, BEL, och det fjärde uppdraget, Restore pride, är det någon mer som provat pansarvagns-taktiken? Det finns en pansarvagn precis i början som man kan klättra ner i, köra fram till kanten vid två eller tre olika ställen och därifrån skjuta ihjäl varenda kotte på andra sidan bron, så man slipper allt smygandet där.

Hittar inga videos som provar denna metoden, en del skjuter ihjäl alla i lägret, men inte dom vid spåret på andra sidan bron.
Citera
2022-10-30, 07:11
JIS SER, COMING RIGHT OVER SEEER, JIIIS SEEER.

Älskar dessa spel, klarade ut BEL förra året helt och hållet, klarade runt 75% av spelet flertalet gånger innan, och började nog lira det för 20 år sedan men kände att det var dags.

Tar mig igenom BtCoD nu. Är på bana 6 av 8 tror jag det är.
Det spelet är roligare imo.
Citera
2022-11-16, 06:43
Medlem
Gosifs avatar
Var oerhört populärt på gymnasiet, när det kom! Tror det brändes mest av alla spel på den tiden
Citera
2024-01-28, 04:51
Medlem
Geomeisters avatar
Sedan en tid finns det ytterligare ett spel i sann Commandos-anda.

Shadow Gambit: The Cursed Crew

Istället för soldater, cowboys eller samurajer är man nu ett gäng typ döda pirater. Betydligt flummigare än övriga spel, men bra grafik, en hel del nytt och bra game play som alltid.

Jag spelar igenom spelet nu och gillar mycket med det, men inte allt. En fördel framför tidigare spel är att man nu till viss del kan välja mellan ett rad olika uppdrag själv istället för att bara bli tilldelad något. Det negativa är att man måste spela om samma uppdrag, med minimala ändringar, flera gånger i vissa fall. Det är bra drygt. Förstår inte riktigt hur man tänkt där. Jag ska snart spela om samma uppdrag för tredje gången. Visst.. Man blir bättre för varje gång och det går aningen snabbare, men känns som slöseri med tid.

Handlingen i sig är stor nördnivå av sci-fi. Det är välskrivet, men skiljer sig rejält för tidigare spelen med simpla upplägg.

Har någon annan spelat detta? Vad tyckte ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in