2003-09-26, 10:10
Medlem
LadyTieras avatar
Mitt favvoställe är Rolfs Kök här i sthlm, god mat och underbar service
Citera
2003-09-26, 10:17
Medlem
Comps avatar
Halv Grek plus Turk i Stockholm (Östermalm) är kanon på alla sätt...
- man hittar knappt in eftersom det inte står nåt på varken dörren eller huset.

Sahara på Folkkungagatan, Stockholm, en Libanesisk restaurang där man bara mååååste äta deras olika mezes... =) Å testa deras "husvin", Libanesiskt lite tunnt men kryddigt och passar suveränt till maten.

Kho Phangang på Söder i Stockholm, Thai med en sjukt kul atmosfär - käka i mitten av en regnskog med tuc-tuc's och allt... Maten är finfin!
Citera
2003-09-28, 21:11
Medlem
bjuks avatar
Norrköping

Cromwells (har för mig att det hette så) som ligger i Norrköping. Där snackar vi fina grejjer!
Rekomenderas stark av mig.
Citera
2003-10-02, 17:32
Bannlyst
Baronen & Baronessan eller något sådant mitt i Köpenhamn. Helt fantastisk restaurang/krog. Nästan äckligt god oxfilé, och underbar miljö i medeltidsriddarstuk.

Annars var det någon krog i Prag som jag inte minns namnet på. Var inredd i ett gammal kloaksystem från romartiden, och man drack Absinth, och det brann eldar lite här och var på golvet. (inte som ur eldstäder vid golvet, utan direkt på golvet som om någon hällt bensin och tuttat på.)
Citera
2003-10-22, 17:07
Bannlyst
Mikado i Göteborg. Åt sushi där, det var både otroligt snyggt och otroligt gott. Kostade drygt 250:- med dricks men det var det väl värt. Har aldrig ätit så god sushi någonsin. Tonfisken rekommenderas extra varmt.
Citera
2003-10-24, 16:56
Medlem
Ralfons avatar
Roffes på hörnet, 89spänn för en oxfilé med bearnaisesås.

Skulltorps Vägkro ska visst vara bra, har jag hört. Tycker det är grymt svårt att välja ut en, men de hade iaf riktigt god mat nere i hamnen i Gränna=)
Citera
2003-10-24, 18:07
Bannlyst
47:as grill 29.90:- för en mosbricka
Citera
2003-10-24, 18:18
Medlem
Stonecakes avatar
Tror nog att "EriksBakficka" här i Sthlm är det absolut godaste stället jag ätit på.Beställde en (fantasilöst) toastskagen,en halv efter att ha sett servitrisen gå förbi med en i storlek av ett bowlingklot på en toast stort som en normalpizza!
Döm om min förvåning när hon kommer ut med en lika stor till mig.Frågar lite försynt om denna ENORMA macka verkligen är en halv portion då den andra servitrisen ställer ner en hel portion till kompisen.
Vi snackar Globen på en jätte macka!
Efter detta fick vi en rådjurssadel med nån klurig potatiskreation och massa annat gott till.
Nersköljt med lite pilsner och underhållning av en skränig Margareta Krook (fylld till bredden med dyrt vin=råpackad),ungefär 350:-/pers spänn lättare,smärtsamt knökmätt,hasade vi ner ner till Filmstaden för att glo in en film som vi somnade till redan under reklamen!
Jag åt inte igen förrän två dagar senare!

Skulle kanske besöka bakfickan igen........
Citera
2003-10-24, 19:29
Medlem
Citera
2003-10-24, 19:42
Medlem
Då får jag köra på ett för stockholmarna känt ställe, dit man med fördel kan gå med sin käresta - Gondolen vid Slussen! Uj uj! Maten smälte i munnen!

-Laura
Citera
2003-10-24, 20:22
Medlem
irrblosss avatar
Jag ansluter mig till Roger P:s och jonas18z sällskap. Kan inte med "fina" ställen. Får ingen matro där. Massa flärd och uppassande så man bara mår illa. *rysa* Ska jag äta ute blir det kebab, pizza, taco, hamburgare eller möjligen souvlaki för max 80:- inkl allt. Vill jag ha något lite extra experimenterar jag fram det i mitt eget kök.

Några av de finare (läs ohemult dyra) ställen jag tvingats med på: Salt på Kungsholmen, Van der Nootska Palatset på Söder och Hågelbyhus i Tumba. I samtliga fall hade jag hellre ätit en Capriciosa på den lokala pizzerian.
Citera
2003-10-24, 22:50
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Då får jag köra på ett för stockholmarna känt ställe, dit man med fördel kan gå med sin käresta - Gondolen vid Slussen! Uj uj! Maten smälte i munnen!

-Laura

Åt du glass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in