2011-03-05, 19:09
Medlem
Dogdylans avatar
De finaste resturangerna jag har ätit på i Stockholm är följande:

Med Stjärnor
1. Edsbacka Krog - två stjärnor i Michelin (Nedlagd) Halvbra. Oxfilen var snyggt stekt.
2. Franska Matsalen (Grand hotell) - En eller två sjärnor i Michelin (Heter Mattias Dahlgren nu) - Var där för tio år sedan då jag gick i högstadiet. Kommer inte ihåg så mycket.
3. Lux Stockholm - en stjärna i Michelin - Mycket trevlig miljö på sommaren. Mysigt.

Bib Gourmand
1. Den Gyllende Freden (Historia och turister)
2. Sjögräs (värdelöst söderhak)
3. Ulla Winbladh (Mycket turister, ätit på gruset, på terrasen och i resturangen)
4. Edsbacka Bistro (Bästa resturangen i Sollentuna)

Med bestick
1. Operakällaren (Bakfickan rekommederas mer. Har en grym halstrad råbiff - har varit där kanske tio-femton gånger)

2. Berns restauranger - Var rätt liten då jag åt där och kommer inte ihåg så mycket. Berns nattklubbar är dock helt okej

3. Smak på Restaurangen (Aka ResturangTM) - Min favoritrestaurang i Stockholm. Har varit där fem-sex gånger.

4. Prinsen - Ätit lunch och middag där med farsan. En av Stockholms bästa Bistros. Bättre än Tranan och i klass med Operakällans Backfickan tycker jag.

5. Sturehof (Har bara ätit två gånger men hängt i Obaren många, många gånger)

6. Wedholms Fisk (Morsan gillade det)

7. Kungsholmen - Helt okej. Svårt att få bord dock. Fast inte jämfört med Melker Anderssons "Grill".

8. Ulriksdals värdshus - Har varit där i samband med två bröllop. Eftersom det båda gångerna serverades kalv och jag hatar kalv som var det inte jättekul direkt.

Sedan har jag varit på en och annan sjukt trevliga fisk-restauranger i Stockholms och Göteborgs skärsgård. Det hela beror främst på sällskapet när allt kommer omkring. Sedan har jag ätit på bra ställen i New York, London, Chamonix, Nice, Prag och Köpenhamn. Själv är jag en Bistro-Brasserie person. Jag vill ha rejäl maskulin mat med omtanke och bra råvaror.
Senast redigerad av Dogdylan 2011-03-05 kl. 19:13.
Citera
2011-03-07, 14:03
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
De finaste resturangerna jag har ätit på i Stockholm är följande:

Jag tycker du borde ta en sväng till Regissörsvillan vid gamla filmstaden i Solna. Fyrarätters alternativet på vårmenyn som dom kör nu slår det mesta jag ätit och i kombination med utmärkta vinrekommendationer så är det väl värt pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in