2009-02-23, 15:14
Medlem
Eldrävs avatar
http://dn.se/sthlm/staten-tjanar-stort-pa-trangselboter-1.805088

Råkade ut för detta nu senast, bor inte i Stockholm men var där en eftermiddag/kväll fick 10 kronor i avgift. Hade månaden innan 20 kronor - då tecknade jag autogiro. Trodde allt skulle fungera för januari månad men fick hem en räkning på 510 spänn i förra veckan.

Jävligt illa. Men jag verkar inte vara ensam, kan det vara autogirot som spökar eller bara klant från min sida.

Hatet bubblar.
Citera
2009-02-23, 15:58
Medlem
Imastrangerheres avatar
Har råkat ut för samma sak, är helt säker på att jag aldrig fick något inbetalningskort i första läget.Någon påminnelse får man ju inte heller.Är fan helt orimligt att man ska komma ihåg en 10 kr passage när det gått 3 månader sedan man körde genom tullen.

Är säker på att dom jävlarna struntar i att skicka ut räkningen när det handlar om sådana små summor.Det kan väl knappast ge plus i kassan att kräva folk på 10 kr? Istället skickar man ett krav på 510 kr direkt, så riskerar dom inte att gå back.Riktigt äcklig myndighetsutövning, är fortfarande på förbannad trots att detta hände förra året, deras jävla nonchalans när man försöker förklara sig får mig att vilja spy.

Tror dom att folk kastar räkningen i papperskorgen när man vet om att det blir en tilläggsavgift på 500 kr? I de flesta fallen har det aldrig kommit någon räkning.
Senast redigerad av Imastrangerhere 2009-02-23 kl. 16:16.
Citera
2009-02-23, 16:05
Medlem
Snövits avatar
Ring och prata med dem eller maila. Det gjorde jag och de redde ut när det strulade för mig och jag behövde inte betala mer än själva avgiften.
Citera
2009-02-23, 17:42
Medlem
Eldrävs avatar
Mailade transportstyrelsen nu, ska bli intressant att se svaret. 500 spänn är så sjukt mycket när man ska betala skatt på biljävel samma månad på 5000, kul att vara student...
Citera
2010-11-10, 18:31
Medlem
Moff .. es avatar
Förbannade transport styrelse!
Hade 20 :- i trängselavgift för augusti som skulle betalas senast 1/11. Lappen hade glidit undan i pappershögen - vilket kan hända vem som helst.
Betalningen bokfördes 3/11.
Idag kom böter på 500.
SJUKT!
(dessutom var det sonen som hade haft bilen, men men bilen står ju på mig så..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in