Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-23, 04:28
Bannlyst
Hej, jag har ikväll fixat en liten Windows XP propertion på 15 GB. Har två frågor..

1. Jag försöker installera Service Pack 2, men det säger att jag inte har tillräckligt mycket utrymme för att installera detta. Kan jag utöka propertionen i efterhand på något sätt. Och 15 GB borde räcka eller?

2. Om jag vill växla mellan dom olika operativsystemen, OSX 10.5 och Windows Xp. Hur gör jag då? När jag startar datorn så kommer jag direkt in på Windows Xp. Får ingen möjlighet att välja vad jag vill gå in på för OS.

Tack så mkt på förhand. Flashback har hjälpt mig så många gånger och jag hoppas det kan göra det även idag
2009-02-23, 06:08
Medlem
Timjan256s avatar
Det går inte att ändra partitionen efteråt. Jo, det går men är oerhört krånligt och är lätt att misslyckas. Inte att rekommenderas. 15 GB låter lite, öka med 5-10 till.

När du gör en omstart så håll inne alt-knappen samtidigt och sen kan du välja vilket os som du ska boota med.
2009-02-23, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det går inte att ändra partitionen efteråt. Jo, det går men är oerhört krånligt och är lätt att misslyckas. Inte att rekommenderas. 15 GB låter lite, öka med 5-10 till.

När du gör en omstart så håll inne alt-knappen samtidigt och sen kan du välja vilket os som du ska boota med.

Ah okej, det är ingen brådska att göra om det. Var rädd att jag var fången i windowsmiljön bara hehe! Men får ge mig på det nån dag igen. Tack för du berättade om alt-knappen.
En kort fråga jag var lite osäker på förut. Ska det vara NTFS eller FAT52 på windowspropertionen?
2009-02-23, 12:35
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wempen
En kort fråga jag var lite osäker på förut. Ska det vara NTFS eller FAT32 på windowspartitionen?

NTFS!
2009-02-23, 17:29
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wempen
Hej, jag har ikväll fixat en liten Windows XP propertion på 15 GB. Har två frågor..

1. Jag försöker installera Service Pack 2, men det säger att jag inte har tillräckligt mycket utrymme för att installera detta. Kan jag utöka propertionen i efterhand på något sätt. Och 15 GB borde räcka eller?

2. Om jag vill växla mellan dom olika operativsystemen, OSX 10.5 och Windows Xp. Hur gör jag då? När jag startar datorn så kommer jag direkt in på Windows Xp. Får ingen möjlighet att välja vad jag vill gå in på för OS.

Tack så mkt på förhand. Flashback har hjälpt mig så många gånger och jag hoppas det kan göra det även idag

https://www.flashback.org/showthread.php?t=495126
2009-02-23, 17:42
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
https://www.flashback.org/showthread.php?t=495126
Fortsätt där!

/
Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera