• 1
  • 2
2009-02-26, 16:46
Medlem
927s avatar
inaktivera windows defender och sedan klickar du på fix checked, efter det kan du posta en ny dds.txt
Citera
2009-02-26, 16:56
Medlem
Krackshots avatar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/DDS2.txt

Där är loggen efter deaktiverat Windows Defender + Fixat med HJT.

Kan ta tillfället i akt att tacka dig djupt för denna hjälp. Big love.
Citera
2009-02-26, 18:23
Medlem
927s avatar
kolla med en ny HJT logg om det inte finns en rad kvar med callsysnt.exe
jag missa att du även hade spybot, den måste du oxå inaktivera först för att få bort rader i HJT logg
Senast redigerad av 927 2009-02-26 kl. 18:34.
Citera
2009-02-26, 18:56
Medlem
Krackshots avatar
Sådär ser HJT loggen ut nu. callsysnt.exe finns kvar. Ser också att en fil som heter conime.exe körs, har läst att den är safe om man har ett asiatiskt språk på operativsystemet, men det har ju inte jag.

Nu ska jag iväg och käka, så kan ta några timmar innan jag svarar.

Än en gång, tack för assistansen.
Citera
2009-02-26, 21:26
Medlem
927s avatar
är du säker på att WD och spybot's funktion teatimer först är inaktiverad?bockar du för båda dessa eller bara en av dom?

F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe "C:\Windows\callsysnt.exe"
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\userinit.exe,"C:\Wind ows\callsysnt.exe",

detta är ju bara registerposter, filen är ju borta så jag tippar på att du inte har nåt problem
Citera
2009-02-26, 22:01
Medlem
Krackshots avatar
Nu är det helt rent. Tack!

Dock, under mitt korståg att rena min dator efter demoner, verkar explorer.exe ha fått ett hugg. Den vill inte autostarta, utan jag måste manuellt starta programmet. Det som verkar ha, på något sätt, bytt plats med explorer.exe är min Dokument-mapp.
Har du någon lösning på det?

Än en gång, tackar hjärligast för hjälpen.
Citera
2009-02-26, 22:17
Medlem
927s avatar
???
explorer.exe är windows gränsnitt. alltså förstår jag inget om bytt plats eller nån mapp. menar du att du autostartar explorer.exe via aktivitetshanteraren?
Citera
2009-02-26, 22:28
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
???
explorer.exe är windows gränsnitt. alltså förstår jag inget om bytt plats eller nån mapp. menar du att du autostartar explorer.exe via aktivitetshanteraren?

Jo, jag vet vad explorer.exe är, men ja, jag måste starta den via aktivitetshanteraren vid varje uppstart.
Det enda som autostartar när Windows laddas är min Dokumentmapp. Jag vet inte varför, eller hur och jag har inte lyckats lösa det.

EDIT: Hittade lösningen själv. Någon med exakt samma problem hittades efter en googling och lite letande.
Lösningen finns här.
Senast redigerad av Krackshot 2009-02-26 kl. 22:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in