2009-02-22, 22:36
Medlem
Jag var i fredags på väg att gå och köpa röka från en kontakt jag hade. Jag åkte hemifrån och träffade på "kontakten" i husby och dom förde bort mig en bit och frågade om dem kunde få låna min mobil för att ringa ut den som hade rökat. Kort sagt blev jag slagen och blev snodd på min Mobil en W810i och 500 kr. Det var inte mycket till skador jag fick utan jag kom hem med en sprucken läpp och har ont under ögat då jag trycker på huden.
Jag undrar då om jag har en chans att få ut något ur försäkringen, har jag chans att få ut något för sveda och verk? Det känns nämligen inte värt att anmäla om jag inte kommer få ut något från försäkringen.
Jag kommer självklart inte berätta om att jag va där för att köpa knark, utan måste hitta på en story rätt så snabbt, om ni har någon idé på en trovärdig story så nämn även gärna det.
Citera
2009-02-22, 22:46
Medlem
Arch_Angels avatar
nog kan du väl få ut en slant men tänk på att försäkringsbedrägeri är jävligt hårt sett i sverige så hoppas du e duktig på att ljuga
Citera
2009-02-22, 22:56
Medlem
Storyn jag tänkt dra är i princip samma som sanningen bara att jag utesluter drogerna, och att jag va där för att träffa en kompis och blev påhoppad på vägen
Citera
2009-02-23, 02:38
Medlem
Inte för att vara elak, men du kan glömma det.

Blev själv rånad av tre trevliga killar precis framför en massa poliser. Tog bilder på idioterna (var och fotograferade en kommunistdemonstration).

"Brott kunde ej styrkas".

Blev misshandlad efter en fest. Hade "vittnen" - men ingen berättade sanningen. Ord mot ord.

För all del, försök du anmäla, men det kommer nog inte leda någonstans. Som vanligt. I Sverige.

Ord mot ord.
Citera
2009-02-23, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erer
Storyn jag tänkt dra är i princip samma som sanningen bara att jag utesluter drogerna, och att jag va där för att träffa en kompis och blev påhoppad på vägen

Det beror helt på vad du har för försäkring. Och en polisanmälan oavsett om de kommer få fast de som gjorde det eller inte är ett måste för o få pengr från Försärkingen.
Citera
2009-02-23, 09:11
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Inte för att vara elak, men du kan glömma det.

Blev själv rånad av tre trevliga killar precis framför en massa poliser. Tog bilder på idioterna (var och fotograferade en kommunistdemonstration).

Blev misshandlad efter en fest. Hade "vittnen" - men ingen berättade sanningen. Ord mot ord.

För all del, försök du anmäla, men det kommer nog inte leda någonstans. Som vanligt. I Sverige.

Ord mot ord.

Nä, det verkar svårt det där. Kommer ihåg ett TV-program där man pratade om våld på stan eller något liknande, filmfotografen står med massa poliser och ordningsvakter och helt oprovocerat kommer det en kille som slår ner fotografen, mitt framför ögonen på alla.
Poliserna och vakterna griper killen direkt och angreppet finns med på film. Men även den anmälan lades ner, då brott inte kunde styrkas.

Undrar då hur man ska kunna styrka brott, om det inte räcker med 4.-6 vakter/poliser + massa andra vittnen och att det finns på film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in