2009-02-22, 17:23
Medlem
Jag kan bara tala för mig själv med säkerhet, men jag tror att många är med mig. Jag är riktigt trött på menlösa pk-utskällningar i var och varannan diskussion. Nu menar jag inte förbud mot politiskt korrekta åsikter utan värdelösa utskällningar i stil med "buhu, du tycker inte om invandrare..det är ditt fel att dom begår brott för du är RASIST" eller "fy fan, vilka knarkare ni är som tycker om knarkhasch..äckligt, man kan faktiskt dö".

Mitt förslag är att forumet inför att tempbanna användare med över t.ex 10% poster bestående enbart av PK-gnäll och att dom vid eventuella 3:e banningen blir ip-bannade.
Citera
2009-02-22, 17:26
Medlem
ojns avatar
Du kan ju börja med att rapportera inlägg du anser bryta mot reglerna. Om du inte får gehör PM:ar du mods i aktuellt forum. Om du inte får gehör då heller kan det vara läge att posta i denna avdelning.
Citera
2009-02-22, 17:26
Medlem
b0gfettos avatar
Och "alla" PK-Sverigedemokrater ska bannas eftersom halva I&I består av dessa uttryck: "pedofildyrkare", "kommunist", "batikhäxor" och annat larv?
Citera
2009-02-22, 17:31
Medlem
evolutes avatar
Hur i helvete kan du anse att detta är ett problem på Flashback? Det är betydligt mer troligt att en trådstart som säger något positivt om en invandrare invaderas av "invandringskritiker" som vill diskutera våldtäktsstatistik och genetiska IQ-skillnader.
Citera
2009-02-22, 17:40
Medlem
Ful Fisks avatar
Vad är det för fel på 0.03:OT och säga att det inte driver diskussionen frammåt?
Citera
2009-02-22, 17:42
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Jag undrar verkligen hur en sådan regel skulle utformas i skrift.

Dessutom är det som sagts tidigare snarare det omvända scenariot som är ett problem på det här forumet. Om man säger något positivt om invandring börjar det genast hagla personangrepp som "musilmkramare" och dylikt.
Citera
2009-02-22, 17:45
Medlem
HC47s avatar
Ännu en tråd om detta uttjatade och totalt innehållslösa begrepp. Det finns redan regler om OT och KFK. Varför ska vi förbjuda "PK-inlägg"?
Citera
2009-02-22, 17:46
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ännu en tråd om detta uttjatade och totalt innehållslösa begrepp. Det finns redan regler om OT och KFK. Varför ska vi förbjuda "PK-inlägg"?

För att rensa ut dom sista som orkar vara i I&I?
Citera
2009-02-22, 17:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
För att rensa ut dom sista som orkar vara i I&I?
En regel som ska förbjuda oliktänkande? Låter ju verkligen som en bra idé! Visst, vissa inlägg är skräp och moralkakorna haglar ibland men det är ingenting som regler om OT och KFK inte täcker.
Citera
2009-02-22, 18:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Reglerna för detta finns redan. I t.ex. juridikforumet brukar moderatorerna ta bort "utskällningsinlägg" om de tar för stor del av tråden i anspråk. För att ta ett exempel. Någon startar en tråd med följande inlägg.

"Hej!

Jag har ett uppdrag som god man till en förståndshandikappad kille
och nu har jag blåst honom på 150000 kronor och undrar hur jag
på bästa sätt kan komma undan det?"

Räkna med minst 100 inlägg av typen "Vilken jävla idiot du är...", men det är helt OT och tas ofta bort av moderatorn. Topic är hur man kommer undan med detta.

Moderatorerna i juridikforumet har av någon anledning alltid skött det här bra. Man får moralisera lite, inga problem, men om det blir för mycket och tar över tråden brukar moderatorerna radera inlägg och säga till i tråden om bättring. Moderatorerna i juridik är ett föredöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in